Alma 26 Startet 25.April.2022 Del på Facebook Startet 25.April.2022 I fjor monterte jeg smørenipler på rorbeslagene, både over og under vann. Den som lå under vann rustet fullstendig bort ila. sesongen. Leiter derfor etter smørenipler som tåler å stå i saltvann. Rorbeslagene er forøvrig av bronse. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2022 Del på Facebook Svart 25.April.2022 Rustfri smørenipler er hyllevare de fleste steder. Kompositt har jeg aldri sett, men det finnes kanskje det også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nomen Svart 25.April.2022 Del på Facebook Svart 25.April.2022 Kjøpte syrefaste smørenipler på Hydroscand Porsgrunn i forrige uke, var hyllevare hos de. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 25.April.2022 Del på Facebook Svart 25.April.2022 (redigert) Hulda har en vanlig smørenippel på nedre rorlager. Smører den inn med fett før sjøsetting. Tørker av fettet når båten kommer opp etter to år i sjøen. Jeg har vel byttet smørenippel et par ganger på 20 år. Bruker vanlig molybdensulfidfett fra Biltema. Hvor du bor bør vel indikere hvor kjøpe. Hydroscand Moss har i hvertfall hatt slikt noe. Men bor du i Bergen, blir det litt langt å dra til Moss. Redigert 25.April.2022 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mrmartin123 Svart 26.April.2022 Del på Facebook Svart 26.April.2022 https://www.sletteboe.no/fet-a4-web/fettnippel-syrefast Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.