Erik Startet 25.April.2022 Del på Facebook Startet 25.April.2022 Kjøpt fridykkerbøye med snor, men snora var bare i veien, viklet seg rundt føttene og var bare i veien. Ser at ordentlig fangstline koster over 1000,- og det finner jeg litt dyrt før jeg evt skal ha meg harpun etc. Er det noen som har noen gode tips til tau/liner/O.l. som kan benyttes som en OK fangstline for en nybegynner ? Jeg tror det er en fordel at den er stiv og flyter, men er usikker på hvilke egenskaper den ellers bør ha ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 29.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2022 Fikk ett tips om å bruke en type 'kledt' klessnor som selges billig i dagligvaren. Ikke testet enda, men det blir det første jeg prøver fremover. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Mai.2022 Del på Facebook Svart 3.Mai.2022 Jeg eksperimenterer litt selv. Kjøpte en rosa (!) line på Biltema for å teste, og inntil videre virker den ok. Lett å se i vannet (derfor jeg valgte den fargen) og bedre enn den svarte som fulgte med bøyen. https://www.biltema.no/batutstyr/tau/propylenliner/propylenline-2000034028 Jeg kan ikke så mye om fridykking ennå. Har nettopp fått utstyret og bare rukket litt. Men det jeg har forstått om linen er at den må festes på siden (ved hoftekammen), og det må være en flytende line. Den bør være lett å se, både for egen del og for båtførere. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.