Jump to content

DIY fangstline til fridykking.


Erik

Recommended Posts

Kjøpt fridykkerbøye med snor, men snora var bare i veien, viklet seg rundt føttene og var bare i veien.

Ser at ordentlig fangstline koster over 1000,- og det finner jeg litt dyrt før jeg evt skal ha meg harpun etc.

 

Er det noen som har noen gode tips til tau/liner/O.l. som kan benyttes som en OK fangstline for en nybegynner ?

Jeg tror det er en fordel at den er stiv og flyter, men er usikker på hvilke egenskaper den ellers bør ha ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Jeg eksperimenterer litt selv. Kjøpte en rosa (!) line på Biltema for å teste, og inntil videre virker den ok. Lett å se i vannet (derfor jeg valgte den fargen) og bedre enn den svarte som fulgte med bøyen.

 

https://www.biltema.no/batutstyr/tau/propylenliner/propylenline-2000034028

 

Jeg kan ikke så mye om fridykking ennå. Har nettopp fått utstyret og bare rukket litt. Men det jeg har forstått om linen er at den må festes på siden (ved hoftekammen), og det må være en flytende line. Den bør være lett å se, både for egen del og for båtførere.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...