Jump to content

Diesellekkasje VP KAD43 - hvor kommer den fra?


Ivar G

Recommended Posts

hei

håper noen kan hjelpe. Var innom la-sa uten at de helt skjønte hvor denne diesel-lekkasjen skulle komme fra. Se vedlagt bilde. Etter alt jeg kan se kommer lekkasjen fra hjørnet/ytterste underkant av den firkantede boksen som disse "dyserørene" (eller hva det nå heter) går inn på. Dvs omtrent der den pussefilla lengst opp/til høyre befinner seg. Det er ingen lekkasje direkte fra noen av disse rørene slik jeg først trodde det måtte være. Noen ideer til hvor feilen kan ligge? Veldig takknemlig for hjelp.

Ivar

Bilde diesellekkasje.jpg

Link to post
Share on other sites

Du kan ha en lekkasje i dieselpumpa mellom utgangsblokka og huset, men det er veldig uvanlig.. 

Vanligere er å ha lekkasje (svetting) i fittingsen mot blokka eller mot diesel røret. 

 

Gjør det gullende rent og tørt, så ser du hvor det kommer frem igjen. 

 

Prøv med blits på neste bildet og sett gjerne på en rød pil mot punktet du ser svettinga starter. 

Link to post
Share on other sites

Hvis det ikke er fra rørene holder jeg en knapp på den solenoid på toppen. Den med rosa/lilla ledning, kan se ut som at det har rent noe diesel langs ledningen.

men start med en rengjøring bremserens fra Biltema er fint til det, bare la det fordampe bort før start. Er du heldig er det bare og dra den til litt, men mest sannsynlig innvendig lekkasje .

Ser du står oppført i profilen med Draco 16-20 fot, men regner med at du ikke har en kad43 i det.

Redigert av bmwmaxi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk skal dere ha - jeg skal ta bedre bilder etter ekstra rengjøring og kanskje ha med meg noen som starter opp mens jeg sitter og ser med det samme motoren starter. Så ta det derfra. Det er en Windy 8600 MC jeg har fått meg nå, ja...må se til å oppdatere profilen. Takk igjen, kommer med oppdatering!

 

Link to post
Share on other sites

Hadde lekkasje fra fødepumpen på en tilsvarende motor tidligere, da var det ganske tydelig at det var den det kom i fra, den sitter jo litt lengre bak enn der det ser ut som du har lekkasje. Men denne er jo ganske grei å få sjekket/utelukket bare ved å tørke av før og etter oppstart.

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...