Jump to content

Liten rehab. av min VolvoMD17D


Philonica III

Recommended Posts

Hei!

Er veldig spent på hvordan denne motoren ser ut innvendig etter 21 års bruk.

Har kjøpt stempelfjærsett og pakningssett, så alt av pakninger fra topp pakning og opp blir nytt- selvfølgelig stempelfjærene også. Så tirsdags morgenen setter jeg på varmen og begynner å skru. Regner med en god arbeidsdag. Et spørsmål; Iverkstedhåndboken står det at toppen skal trekkes til med først 3kpm så 8kpm og etter ca. 20 driftstimer til 11kpm, Hvor viktig tror dere det er med det siste altså at en skal vente i 20 driftstimer for og ta det siste trekket? Gleder meg!

 

Reidar

Link to post
Share on other sites

Hei

Så var jobben utført. Tog meg ca. 11t. med en liten matpause.

Stempelfjærene var veldig slitt, to av ventiltetningene var løs og di andre var også moden for utskifting. Litt koks på den ene sylindertoppen- ellers var det ikke en ripe i sylinderne. Ikke rustantydning noe steder, heller ikke i noen av sjøvannskanalene . Dette overasket meg- motoren har vært brukt i 21 år! Fikk endelig startet etter omfattende lufting og motoren gikk som en klokke. Kom litt røk i et par minutter men etter det var det ingen røk og se. KJEMPEFORNØYD!! :yesnod: VOLVO er VOLVO!

 

Reidar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...