Philonica III Startet 20.November.2005 Del på Facebook Startet 20.November.2005 Hei! Er veldig spent på hvordan denne motoren ser ut innvendig etter 21 års bruk. Har kjøpt stempelfjærsett og pakningssett, så alt av pakninger fra topp pakning og opp blir nytt- selvfølgelig stempelfjærene også. Så tirsdags morgenen setter jeg på varmen og begynner å skru. Regner med en god arbeidsdag. Et spørsmål; Iverkstedhåndboken står det at toppen skal trekkes til med først 3kpm så 8kpm og etter ca. 20 driftstimer til 11kpm, Hvor viktig tror dere det er med det siste altså at en skal vente i 20 driftstimer for og ta det siste trekket? Gleder meg! Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 20.November.2005 Del på Facebook Svart 20.November.2005 Ganske viktig. Hvorfor la være etter den relativt omfattende jobben? Er vel ikke så stor jobb å ta av toppdekselet? Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 22.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2005 Hei Så var jobben utført. Tog meg ca. 11t. med en liten matpause. Stempelfjærene var veldig slitt, to av ventiltetningene var løs og di andre var også moden for utskifting. Litt koks på den ene sylindertoppen- ellers var det ikke en ripe i sylinderne. Ikke rustantydning noe steder, heller ikke i noen av sjøvannskanalene . Dette overasket meg- motoren har vært brukt i 21 år! Fikk endelig startet etter omfattende lufting og motoren gikk som en klokke. Kom litt røk i et par minutter men etter det var det ingen røk og se. KJEMPEFORNØYD!! VOLVO er VOLVO! Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.