Jump to content

Motordata fra Suzuki 150hk 2019-modell til Garmin MFD via NMEA2000 - hvilke løsninger eksisterer?

pjotr

Recommended Posts

Hei,

Som tittelen beskriver, har jeg en Suzuki 150hk 2019-modell. Denne har standard analoge instrumenter (RPM, tilt og fuel) fra Suzuki. Jeg ønsker å koble opp motordata fra denne til min 2019 Garmin Echomap Plus 72CS, som støtter motordata via NMEA2000. 

Basert på litt googling, fant jeg denne beskrivelsen, som gir en grei oversikt over hva som må til.

Spørsmål:

1) Oversikten over er sist oppdatert i 2016. Noen som kjenner til om det er endringer etter dette, eventuelt som vet hva som er riktig delenummer for interfacekabel til min motor?

2) Tips til leverandør(er) som leverer de nødvendige kablene/delene deler til en grei pris?

3) Jeg har tenkt å beholde de analoge instrumentene (siden de allerede er innfelt), men har også skjønt at Suzuki har digitale instrumenter som forenkler videreføring av motordata til Garmin-enheten. Noen fordeler/ulemper ved å beholde analoge versus å bytte fra analogt til digitalt instrument? Hva koster et nytt digitalt instrument, og hva er modell/delenummer på dette? Gir Suzuki sitt digitale instrument noe mer enn den dataen som vises på Garmin-enheten?

På forhånd takk for konstruktive innspill :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...