Kalinkamaen Startet 29.April.2022 Link til dette innlegget Startet 29.April.2022 Heisan. Har nå fått montert meg Sleipner SE60 og lurer på om dere behandler alu-en som er inne i tunnellen med noe? Eller bør den være clean slik den er? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Hvilken aluminium? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Kalinkamaen skrev 25 minutter siden: Har nå fått montert meg Sleipner SE60 og lurer på om dere behandler alu-en som er inne i tunnellen Du tenker kanskje på gearhuset? Det er i støpt bronse. Min anbefaling er å male det med tokomponent epoxyprimer. Da får du bra heft for å påføre bunnstoff. Det har tendens til å gro kraftig på gearhuset. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kalinkamaen Svart 29.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Er ikke dette alu? Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 29.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Hulda skrev 23 minutter siden: Hvilken aluminium? https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/epoxy/epoksyprimer-2000023393 Er denne mer enn god nok? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Kalinkamaen skrev 8 minutter siden: Er ikke dette alu? Nei. Se mitt svar over. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kalinkamaen Svart 29.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Ja støpt bronze, takk for svar. Jeg gav deg tommel opp. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Kalinkamaen skrev 27 minutter siden: Jeg gav deg tommel opp. Regnet med at det var gearhuset du mente ja. Tror ikke primeren fra hjelpemiddelsentralen (BT) egner seg særlig for bronse. Jeg vet egentlig ikke hvilken primer som er best til bronse, men det er jo mange her inne som har malt og stoffet propeller av bronse eller messing, f.eks. @Lars H. og @Hulda? De har sikkert erfaring med hvilken primer som er god. En annen fordel med å male bronsen er at du beskytter den mot tæring. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Jeg har soffet rett på. Helt greit etter snart 20 år. Bronse, aksling er beskyttet med anode. Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 29.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Halleis, takk for erfaring. Det er Tæring jeg er mest redd for. Groe finnes ikke i elva båten ligger i. Jeg skal stoffe rundt og inni tunnelen uansett. så da legger jeg bare på huset også . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.