kjøleskapsmagnet Startet 30.April.2022 Link til dette innlegget Startet 30.April.2022 Hei, har en Draco 2700 sterling med Aqad41b som jeg kjøpte. 4år gammal turbo satt og var sotet igjenn. Jeg tok den ut, tok av eksoshylsa og fikk regngjort og pussa ut det jeg klarte av rust med honingsverktøy. Lager virket fine men skovlen subber så vidt inntil(altså veldig lite). Er det sånn at de tåler at den subber litt å vil gå seg til eller må jeg ha en ny hylse? Vil jeg bare ødlegge aksel, lagring og skovlen? eller om noen har en grei løsning så hadde det vert supert. Setter pris på svar fra fagfolk Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Kan anbefale å ta kontakt med Turbo service (turbo.no), ekstremt hjelpsom type uavhengig av om du handler eller ikke, han kan det meste som er verdt å vite om disse motorene Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Kan det være at det er subbinga fra feks en skeiv aksel som gjør at den satt seg i utgangspunktet? En turbo som «subber» i 70.000 omdr/min høres ikke ut som en holdbar løsning. Og lagrene var det første jeg hadde byttet hvis jeg hadde delt en turbo. Da må den antageligvis shimses opp på nytt. Men først bør du få spent opp akselen og sjekket at den er innenfor toleranse på kast. Det er i det minste min første innskytelse. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
nomen Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Ingenting skal subbe i en turbo! Turbohavari kan bli en kostbar affære, langt utover prisen for en ny turbo. Om du er usikker burde du levere den/få den inspisert av de som kan turbo (f.eks Turboservice som nevnes her) De kan vurdere om den kan overhales, eller om den bør skiftes. Det koster kroner, men det glemmer du neste gang du drar på tur? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
kjøleskapsmagnet Svart 2.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 (redigert) Turbo er levert til turboservice, tørr ikke no annet. takk for svar Redigert 2.Mai.2022 av kjøleskapsmagnet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjøleskapsmagnet Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Nå har turboservice konkludert med at turbo ikke kan reddes å jeg fikk en overhalt turbo med rustfri hylse. Men turboen som satt i var bare 4år. Så jeg lurer litt på om det kan være noe annet galt her eksosbendet kjennes greit ut når jeg kjenner nedi. Når jeg ser ned i eksosbendet så ser jeg vannspeilet ligger helt oppi eksosbendet. Vet det er noen klaffer på eksos utløpet på drevet som kanskje burde tette, er det slik at det skal være vann helt opp i eksosbendet? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 I installasjonsmanualen til din motor står det beskrevet hva som er laveste anbefalte montasjehøyde. Du kan finne den i dokumentregisteret her på Baatplassen. Jeg tar mine grønne opp om vinteren. Jeg skyller sjøvannsystemet mitt med frostveske. Det forlenger levetiden på turbo og resten av systemet fordi en da reduserer mengden av klorider og får en film av glykol og rusthindrende tilsetninger som finnes i frostvesken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.