KongCobra709 Startet 30.April.2022 Link til dette innlegget Startet 30.April.2022 (redigert) Hei. Hvordan kan jeg fikse slike skader selv? Redigert 30.April.2022 av KongCobra709 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 30.April.2022 Link til dette innlegget Svart 30.April.2022 Beste tipset mitt er å ta med glassfiber i overskriften. Da er det større sjanse for at glassfiberekspertene tar turen innom tråden og kommer med fasiten. Ellers kan det være lurt å ta med hvor nøye det er. Skal det bare være tett og ikke knekke eller skal alt bli perfekt så ingen ser det har vært skade? Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 30.April.2022 Link til dette innlegget Svart 30.April.2022 fant dette når jeg søkte…. Men tar gjerne et kurs på dette https://www.lossilverados.com/slik-reparerer-gelcoat-krakelering/ Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.April.2022 Link til dette innlegget Svart 30.April.2022 Fenris skrev for 2 timer siden: fant dette når jeg søkte…. Men tar gjerne et kurs på dette https://www.lossilverados.com/slik-reparerer-gelcoat-krakelering/ Det var en dårlig Google-oversettelse. Ser at gelcoaten har obligasjonslån Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ttor Svart 30.April.2022 Link til dette innlegget Svart 30.April.2022 Vel. Den beskrivelsen var kanskje ikke helt treffende eller nøyaktig for pent resultat. Elendig oversettelse og ingen bilder. Hullene ville jeg slipe ren og fylt med polyester med eventuelt liten bit av duk på baksiden. Hvordan ser baksiden ut? Sparklet over etterpå med gelcoatsparkel og slipt og polert til slutt. Krakeleringen må slipes ren. Liten spiss på dremel for å slipe ren alle sprekkene. Gelcoat sparkel etterpå. Eventuelt litt polyester i bunn om det blir dypt. Sikkert oppstått av slag utenfra. Bruk sparkel med så likefargede som mulig. Mange tror feilaktig at båten er helt hvit. Det stemmer skjelven med eldre båter. Sitér dette innlegget Link to post
KongCobra709 Svart 30.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2022 Takk for svar og god forklaring av deg Tor, finnes det noen bilder/videoer av fremgangsmåten din? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.