Moas-ark Startet 1.Mai.2022 Del på Facebook Startet 1.Mai.2022 Hei. Jeg vurderer å bytte ut toalettet til noe annet enn portaportien. Det har for lenge siden vært montert et vanlig båttoalett, men det som er igjen av tank, rør, kraner og diverse må byttes ut i helhet. Tank(ganske liten) må spesiallages for å få plass, så jeg ser for meg at det vil koste masse tid og båtpenger og samtidig gi veldig liten kapasitet. Jeg har googlet og lest litt om diverse komposteringstoaletter (bla. Natures head) og har stoppet opp ved Separett Tiny. Denne virker å være den desidert enkleste å tømme og blant de minste og vil få plass på toarommet. Noen som har erfaring med denne eller lignende. Jeg lurer på lukt i og på utsiden båt, fungerer den så fint som beskrevet i annonsene 🥳 Finnes det noen flere alternativer jeg har gått glipp av? Separetten er jo ganske dyr, rundt 10 lapper. https://separett.com/se/tiny-med-urintank Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Grønnskollingen Svart 1.Mai.2022 Del på Facebook Svart 1.Mai.2022 Vil den funke når båten går på skeiva? Er lokket festet på en måte så den ikke detter av når det slamrer? De hyttedoene jeg har sett virker litt "skranglete" til å bli fastmontert i en båt. Hva med en porta potti? De er også veldig kompakte og er ment til å være portable (ikke noe skvalping). Har god erfaring med dem i en liten Banner 28. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2022 Del på Facebook Svart 1.Mai.2022 En båtboernabo har montert Separett. Meget fornøyd. Seilbåt. Når septiktanken går lekk, neste gang TMC konker, bygger om til Separett. Har det på hytta, funker som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2022 Grønnskollingen skrev for 4 timer siden: Vil den funke når båten går på skeiva? Er lokket festet på en måte så den ikke detter av når det slamrer? De hyttedoene jeg har sett virker litt "skranglete" til å bli fastmontert i en båt. Hva med en porta potti? De er også veldig kompakte og er ment til å være portable (ikke noe skvalping). Har god erfaring med dem i en liten Banner 28. Det blir ingenting som kan skvalpe over, så tror det går bra å ligge på skeiva så lenge dassen er skrudd fast 😄 Jeg har porta potti nå og har alltid hatt det. Den blir i det minste laget med fire om bord og spesielt når den også blir brukt til tissing. Den lukter når det blir mye urin i den og det er kjedelig å måtte ut til havs med jolla for å få tømt den, så derfor jeg leter etter en annen løsning 😁 Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.