Jump to content

ZF Hurth gir - hvor kan man kjøpe nytt / overhalt eller få overhalt eget gir? (Norge el. utland)


Torekjel

Recommended Posts

Mitt ZF 15 / HBW 150-2,5R trenger overhaling, det lager mye lyd som forplanter seg til kontrollboksen.

Oljen er mørk av metall-støv, men fungerer fint (enn så lenge). For å spare tid, kjøper helst nytt / overhalt. Eventuelt få overhalt eget gir.

Er det noe å spare ved å lete utenlands? Er det noen med erfaring som har tips om hvor jeg kan henvende meg?

På forhånd takk.

Link to post
Share on other sites

blue moon skrev for 7 timer siden:

Søk Fredwarner1 på ebay og send han en mail. Jeg sparte 50% på nytt ZF gir med demperplate sendt fra statene ift. Norsk forhandler.

Egentlig rart de kan selge så billig der borte, når det kommer fra Italia. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Takk for gode innspill, er i prosess nå med å finne rett girkasse til rett pris. I mellomtiden prøver jeg å finne en god løsning på å heve motoren et 3-4 cm i bakkant, trenger det for å komme til nedre skruer for svinghjulhuset.

 

Er det noen som har gode ideer eller erfaringer med hvordan dere løste dette ifm bytte av gir? Hvordan ble motoren løftet? Hvilket arrangement må til og hvilket løfte-utstyr ble brukt? 

666_1461028762.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...