Jump to content

Ekkolodd på GC


Astor

Recommended Posts

Sitter og soker på en internettkafe på Gran Canary. Noen som vet hvor man selger ekkolodd her nede. Kunne tenke meg en Garmin 250C.

Logger meg på senere for å se om noen har et tips til meg. I mellomtiden reiser vi til papegoyeparken.

 

Hilsen fra Astor og mannskap i varmere farvann.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Rolnautica (tror jeg det heter) ligger nede i sportshavna i Las Palmas. (Puerto muelle) Husker ikke akkurat hvor, men det var ikke så langt fra det området hvor ARC-båtene lå inntil for noen dager siden. De har/hadde godt utvalg i alskens båtutstyr. Siden ARC-seilasen har startet, er det mulig du får noen gode priser også. Etter jul får de jo ikke solgt noe særlig før til neste høst... Ellers er jo seilbåter med utenlandsk flagg (langturseilere) stedet å spørre om slikt. Las Palmas er jo en stor by.

 

De har også noen butikker i Puerto de Mogan som selger elektronikk (bl.a.) en som ligger langs innfartsveien 3-4-5 hundre meter før du kommer til sentrum.

Redigert av Lars_Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Dette er den lokale pursheren for Garmin på Islas Canarias

 

Electronica Trepat S.A

Pi Margall 63, Oficina 3

Edificio Dominguez

Las Palmas (Canarias) 35006

Phone: 928 293082

Fax: 928 2923082

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Mangre takk!

 

Daarlig utvalg saa langt. tar en tur til Mogan i morgen. Mye seilutstyr. Lite for Astor.

s

26 grader og lettskyet.

 

Du får ta deg en tur med "Yellow Submarine" i Porto de Mogan da. Ikke spis burger og schips der - ble magasjuke på meg for en del år siden :lol:

Sikkert ikke det samme nå da :wink:

Link to post
Share on other sites

Mangre takk!

 

Daarlig utvalg saa langt. tar en tur til Mogan i morgen. Mye seilutstyr. Lite for Astor.

s

26 grader og lettskyet.

ikke snakk om sånt,....... du er strax tilbake på Gardemoen........ her e minus 26...känns så ivartfall :lol:

 

hur er prisena på radio,vhf,kortbölge osv ?????

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Prisene på Gran Canaria er jo stort sett det samme som her hjemme. Sist jeg var der trålet jeg rundt etter GPS, digitalkamera og videokameraer, prisene var omtrent identiske med nettbutikker i Norge. Jeg trålet elektrobutikker i Puerto Rico, San Agustin, og ett stort kjøpesenter som lå ett stykke Øst/Nord for San Agustin.

 

Pass deg for svindlere, spesielt i butikkene i Puerto Rico! Jeg betalte for ett digitalkamera, for deretter å bli fortalt at jeg ikke fikk kameraet uten å betale for softwaren som fulgte med i esken, og sw kostet selvfølgelig like mye som kameraet. Det ble litt haraball før jeg klarte å true til meg pengene igjen! :nonod:

Link to post
Share on other sites

Prisene på Gran Canaria er jo stort sett det samme som her hjemme. Sist jeg var der trålet jeg rundt etter GPS, digitalkamera og videokameraer, prisene var omtrent identiske med nettbutikker i Norge. Jeg trålet elektrobutikker i Puerto Rico, San Agustin, og ett stort kjøpesenter som lå ett stykke Øst/Nord for San Agustin.

Hvis man handler i butikker på typiske charterdestinasjoner, må man regne med å betale turistpriser. Las Palmas er en by med 350 000 innbyggere, hvorav mange har båt. Det er en by som til en viss grad har et liv ved siden av, og uavhengig av turistindustrien. Prisene der er ikke de samme som i turistbyene syd på øya hvor det stort sett er turister som kjøper noe.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

har du betalt 12500 NOK for det loddet der, da har du blitt mer enn gjennsomsnittelig Syden-lurt. Tipper du betalte 160 EUR jeg Astor..

Er det med giver, er prisen OK. Ïkke veldig billig, men helt grei pris..

 

Suzuki

Det ble en 0 for mye. Ser ogsa at det ikke var siste modell. Skal teste det ut naar jeg kommer hjem. Mulig dette er for en mindre bat.

Passer det ikke selger jeg det til en hyggelig pris.

 

Noen som har erfaring med dette?

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Noen som har erfaring med dette?

 

Jada; jeg har maken. Mitt heter 100 og ett eller annet; men det er stort sett samme funksjoner. Viser at du snart går på grunn, og det er det hele. Av og til viser den fisk, men det tror jeg er feil. For når jeg legger en krok i vannet, kommer det aldri noen fisk opp sammen med den.

 

Så ekkoloddet trenger helt klart en kalibreringskur..

 

 

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Utvalget er ikke stort. Var hos en koslig dame i baatbutikken i Mogan i dag. Kjopte en Humminbird 100 for 1600 euro. Billig tror jeg. Passer det ikke selger jeg det naar jeg kommer hjem.

Humminbird 100 ? Sikker på at det ikke er Humminbird 10?

Har akkurat hatt en runde med vurdering av ekkolodd, og har aldri hørt om Humminbird 100.

Redigert av klikk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Humminbird 100 ? Sikker på at det ikke er Humminbird 10?

Har akkurat hatt en runde med vurdering av ekkolodd, og har aldri hørt om Humminbird 100.

Humminbird 100 finnes, men det er noen år siden det gikk ut av produksjon. Jeg kjøpte en 150SX for fire år siden, og 100 var vel forgjengeren til denne etter det jeg har forstått. Så hvis det virkelig er en 100 så har den sikkert ligget på lager i en seks-sju år vil jeg tro...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Humminbird 100 (....med fisk!) - men dette er nok en eldre modell enn Astor sin.

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

De har sikkert noen nyere modeller der.

 

Her hjemme synes jeg Eagle har bra priser. Vet ikke hvordan det er der nede. Husk at Lowrance er det samme som Eagle.

 

Rett og slett daarlig utvalg her nede. Fikk byttet ekkoloddet og er ferdig med handel her nede.

 

Det sitter et Eagel i baaten i dag. Hadde tenkt aa proeve aa bruke sonaren i bunnen til det nye. At Lowrance er det samme visste jeg ikke. BP er unik, mine venner.

 

I morgen er det paa flyet hem til Astor.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Rett og slett daarlig utvalg her nede. Fikk byttet ekkoloddet og er ferdig med handel her nede.

 

Det sitter et Eagel i baaten i dag. Hadde tenkt aa proeve aa bruke sonaren i bunnen til det nye. At Lowrance er det samme visste jeg ikke. BP er unik, mine venner.

 

I morgen er det paa flyet hem til Astor.

Som sagt,, det er mye svindlere der!! :headbang:

 

Å selge utgåtte modeller uten å informere om det er ikke akkurat ærlig synes jeg! Jeg ble også forsøkt prakket på kameraer som skulle være "de nyeste modellene". Og jeg holdt på å gå rett på,, ettersom de var så gamle at jeg ikke hadde hørt om disse modellene før så trodde jeg de var årets modell. Fakta var at jeg fikk kjøpt en 2 år nyere modell her hjemme til ca.kr.200,- mer enn de skulle ha på GC! :nonod:

Link to post
Share on other sites

I morgen er det paa flyet hem til Astor.

 

He, he :lol: Her er det drittvær. :rolleyes: Kunne ikke dy meg, måtte strø litt salt i såret :lol:

 

Skal bli kaldere i helga så da er det bare å fyre opp varmeren i NW`n.

 

Drøyer vel en stund før isen kommer.

 

PS!

Så at du hadde Eagle utstyr i båten. Var det en UltraIII og en Accunav?

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...