Jump to content

Brukererfaring med Flipper 605 WA med 150 HK Mercury Verado

TKNodberg

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en 2010 modell Flipper 605 WA med en 150 HK Verado men finner lite info om båten på nettet. Trenger litt brukererfaring.

Tåler den  noe sjø? ( myk gange eller slag?) . Hvordan er det med spruting ?

Hvordan er driftsikkerheten på Verado motorene ?'

Leste et sted at vindskjermen gir god beskyttelse men at overkanten blir farlig nær ansiktet når en står og kjører . Noen erfaringer her ? 

+

Det er vel denne båten du har sett på? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=215867201

Jeg har selv en eldre Flipper (640 HT) med en Mercury 2T 3 sylindret 90 hk'er fra 1993. Jeg kjøpte riktignok båten i 2020, men jeg har ikke hatt noe problem med motoren, den starter og går helt utmerket (en sa til meg at skulle man få stoppet en Mercury motor måtte man skyte den:lol: ), jeg kjenner ikke veradoen, men jeg tipper det er en flott og driftssikker motor. Vedr. båten kan jeg bare si at jeg er veldig godt fornøyd med min, den planer lett men har en tendens til å slå litt i litt mye/høy sjø i 20 - 30 knop (båten har bare 15 grader dødreis), men da er det jo bare å dra litt av på gassen. Målet mitt er å være på sjøen, ikke alltid kommer fortest mulig fram. Lykke til med kjøpet :thumbsup:

Redigert av 0000 (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...