Jump to content

Klemme til badestige, 90 grader


Stekepanne

Recommended Posts

Hallo.

 

Vi har en badestige bakpå

seilbåten hvor hele stigen slås opp/ned i ett stykke.

Den er nå festet til rekka slik at man å ikke får løsnet den uten å være oppe i båten.

 

For å kunne få ut stigen aleine hvis man ramler i vannet ønsker jeg en klemme, ala denne:

https://www.maritim.no/klemme-for-badestige?variant=27190
 

Problemet mitt er at jeg må ha en som vrir 90 grader for å passe der hvor stigen treffer rekka.

Men jeg finner ikke noe slikt.

Noen som vet om et produkt som kan fungere?

 

Mener både rekke og stige er 22mm

Link to post
Share on other sites

Stekepanne skrev for 8 timer siden:

Problemet mitt er at jeg må ha en som vrir 90 grader for å passe der hvor stigen treffer rekka.

Men jeg finner ikke noe slikt.

Noen som vet om et produkt som kan fungere?

Sett ei slangeklemme på rekka og gjennom klemma du linket til. Da har du snudd klemma 90 grader.

 

Ellers så finnes det vel 2-delte klemmer med skrue så de kan vris til ønsket vinkel. Tror jeg har slik til badetrappa på min Skibsplast Familyship. Så du kan jo sjekke de som har deler til Skibsplast, Din båt.

 

Min klemme er knekt, så jeg erstattet den med en ny hjemmelaget fra ei plastplate hvor jeg har boret 2 hull og kappet plata så ca 1/4 av diameteren forsvinner. Du kan sikkert herme og så skru plata til rekka med en U-bolt tilsvarende den til fortøyning i baugen.

 

Kikket på nettsiden og fant ut at det er nok en slik som var på min båt:

 

https://www.din-båt.com/skibsplastutstyr/klips-til-rr-25mm-30mm

 

Kjøp 2 slike og skru dem sammen. 

 

Inntil du får ordnet dette kan du knyte fast badetrappa med husholdningssnøre eller annet svakt tau du bare røsker istykker når du ligger i vannet og trenger badetrappa

 

Redigert av 19 fot (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...