Octant Startet 6.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2022 Har behov for en ny dieseltank og har tenkt å benytte vinylester og glassfiber i forskjellig kvalitet som jeg har liggende. Diseltanken er tenkt å dekkes innvendig med standard topcoat. Gitt alle tilsettingene som nå er i dieselen, er det å støpe i vinylester tilrådelig. God innspill mottas med takk ... Link to post
husky dane 85 Svart 6.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2022 Seaboard marine cummins har ein video med dette som tema Link to post
Octant Svart 6.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2022 Det var mye info på sidene til Seaboard Marine. Har du den url'en til siden du henviser til? Link to post
husky dane 85 Svart 6.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2022 Prøv ,Time out fuel tank på youtube Link to post
Octant Svart 7.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Selv om det ikke er konstruksjonen og støpeprosessen jeg er ute etter - takk for linken. Det opprinnelig spørsmålet mitt var om det tilsettingstoffer i dagens diesel som tilsier at en diesel tank i vinylester ikke vil tåle dagens diesel med de tilsettingstoffene som blandes inn. Kunne vært greit å få eventuelle innspill på dette. Link to post
husky dane 85 Svart 7.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Da skjønte eg ,men den problemstillingen som du var ute etter er svert godt beskreve på youtube.og når du søkte på den linken som eg sa så dukka da opp ein del andre linkar opp med valg av materiale som var brukande og ikkje brukande til slik produksjon Link to post
Jannmar Svart 7.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Octant skrev for 18 timer siden: Gitt alle tilsettingene som nå er i dieselen, er det å støpe i vinylester tilrådelig. Min tank er i glassfiberarmert polyester med topcoat innvendig. Har holdt tett i 20 år, og satser på at den holder tett i x antall år videre. Hvilke "alle tilsetninger" er det i dieselen nå da ? Link to post
Octant Svart 7.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Takk for svar. Det ser ut som om det er forskjellige meninger rundt problemstillingen med tilsettingstoffer i diesel som gjør at det anbefales å ikke bruke vinylester men eller benytte epoksy. Ser at det har vært noen stygge hendelser blant annet i Sverige der bensin tanker bygget i polyster har gått i oppløsning pga tilsetting i bensinen og forårsaket store skader. Skal sjekke litt rundt før jeg bestemmer hva som blir løsningen. Link to post
Octant Svart 7.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Hvilke "alle tilsetninger" er det i dieselen nå da ? Regner med at det er en god del biodiesel som er tilsatt. Link to post
Jannmar Svart 7.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 (redigert) Octant skrev 39 minutter siden: Ser at det har vært noen stygge hendelser blant annet i Sverige der bensin tanker bygget i polyster har gått i oppløsning pga tilsetting i bensinen og forårsaket store skader. Nå er det vel helst bensin som har div. tilsetninger. Derav hendelser med tanker. Octant skrev 38 minutter siden: Regner med at det er en god del biodiesel som er tilsatt. Det er så vidt meg bekjent ikke tilsatt biodiesel i anleggsdiesel/(båtdiesel), og slik jeg forsto det dieseltank du skal ha. PS. Om du finner noe nytt om holdbarheten til polyestertanker, er det veldig bra om du legger det ut her på forumet! Redigert 7.Mai.2022 av Jannmar (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn