Jump to content

Trim/tilt på Mercury 40hk 2t 1998 mod. ingen bevegelse ved trykkavlaster ute.


Trolling_mysen

Recommended Posts

Hei, en god dag til deg.

 

Som tittel sier, så har jeg prøvd å få tilt funksjonen på denne til å funke.

Motor går ikke, på både håndtaket og bryter på motor.

Hører det "klikker" i relé når opp/ned trykkes.

 

Mulig trim/tilt motoren er moden for utskiftning.

 

Men, lest meg til at man skulle kunne få tiltet motor opp/ned hvis man skrudde opp  3  4  omdreininger på den kone plastskruen ñederst til høyre på tilt motoren.

 

Meget dårlig reaksjon på det, så da tenkte jeg at søren heller hvis jeg skrur ut helt så vil vel kun oljen renne ut og at jeg må bare fylle på  ny olje senere.

 

Men, det vakke mye olje som kom ut!  Kanskje en kopp/krus er vel det som dryppet ut av hullet. 

Vedkommende som hadde motoren før, sa at han måtte hjelpe motoren opp ved tilting, det er kanskje ikke så rart hvis det skal være mere olje i systemet.

 

Sett på skrue som sitter nederst på midten av tilt armen, er det en skrue som kan løsnes i forbindelse med trykkavlastning?

 

 

Mvh

Ole Johnny Karlstad

 

Link to post
Share on other sites

sHei! Takker for svar.

 

Ja! Det står så i "blekka" at den må tiltes helt opp for trykkavlastning, men i og med at motor ikke funker og ikke kan beveges hverken opp eller ned så skulle jeg prøve avlastning av trykk med å åpne den manuelle ventilen 3  4 runder for da skulle jo olje gå den veien til tanken og motoren skulle da gå helt ned.

Men, funket ikke det gitt, det kom noen dråper olje ut, da tok jeg og skrudde

Avlastning pluggen helt ut. Noe smådrypp kom, tror alt i alt ca. en halv kopp.

 

Tok også ut pluggen som er nederst på tilt armen for å se om det hjalp på trykket.

 

det gjorde det ikke, har tatt en stropp rundt nederst på motoren og prøvd forsiktig å trekke litt for å se om den da vil bevege seg litt oppover men nei.

 

ingen bevegelse der I gården nei.

Kan den ha "satt" seg i den posisjonen den står i (tilt sylinderen)

 

ja, slik er ståa der.

 

Mvh

Ole Johnny

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...