Jump to content

Dobbel instrumentering, kobling av dette?


rogeri

Recommended Posts

Hvar er normalt riktig å gjøre når man har to sett med instrumentbord, med temperatur, oljetrykk,etc på en Sabb Ford 2704?

 

Kan begge instrumentene kobles paralellt på en og samme giver,eller må man ha en giver for hvert instrument?

 

Turtellerne er greie, de fungerer begge på samme giver.

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Oljetrykk og temp kan ikke kobles i parallell på samme giver uten videre. Det kan løses ved at du kun bruke et sett instrumenter samtidig. Setter du inn en bryter som kutter strømmen til den posisjonen du ikke bruker så vil dette fungere.

 

Jeg bruker Wema sin to stasjons duppedings til dette,og den fungerer fint hos meg. Wema to stasjons rele Maritim selger denne til litt under 500 lappen blant annet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

På min Ford Sabb så er dette løst på følgende måte: Instrumentene bruker felles giver, da disse jo er tilkoplet på minussiden på instrumentet. Men det er egen tenningslås på hvert av instrumentpanelene, slik at det er kun det panelet som er i bruk som får strøm på plussiden av instrumentene. Fungerer helt greit. Men du ønsker kanskje at begge paneler skal være tilkoplet samtidig?? Da blir det sikkert verre...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Kan begge instrumentene kobles paralellt på en og samme giver,eller må man ha en giver for hvert instrument?

I tillegg til nevnte alternativer kan giverene byttes ut med givere som er beregnet for 2 instrument.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Takker for vettuge svar!

 

Det er vel mye som tyder på at opplegget mitt er ment å fungere på samme måte slik index beskriver!

Har to tenningslås og det er konstant lys i ladelampen på det panelet som ikke er i bruk når motoren er i gang.

Blir helst til at jeg evnt. kopler denne ladelampen over en ekstra bryter,hvis jeg ikke setter inn ekstra givere.

Det er jo tempen og oljetrykket som er viktigst å ha til enhver tid!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...