Jump to content

"Redningsselskapet frykter høye diesel- og strømpriser. Redningsskøyter kan bli kaifast i nord."


Gudrun

Recommended Posts

@bjorngb Det har vel RS allerede gjort når man ser prisutvikling på totalmedlemskapet de senere år. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Jeg var tidligere aktiv på en redningsskøyte. En meget givende oppgave, men jeg syntes allerede da at opplæringen/øvingen var litt utdatert. Det brukes minimalt med simulatorer og i hvert fall i mitt korps var det praksis å kjøre mye båt når vi ikke hadde oppdrag. Personlig mente jeg at selve båtkjøringen frem til de  hjelpetrengende er den enkle delen og at assistansen er det som trenger å øves på, uansett om det er et enkelt slepeoppdrag eller en allvorlig hendelse. Siden det er vanskelig å øve kjøring med systemsvikt og fortsatt beholde akseptabel HMS, prøvde jeg å legge inn noen tanker om at det kunne lønne seg med simulatorer, men det var det lite interesse for.  Min  oppfatning er at det er  mange som gjør en god innsats for vår felles sikkerhet, men som også ser dette som en god mulighet for å kjøre kapabel båt.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...