Jump to content

"Redningsselskapet frykter høye diesel- og strømpriser. Redningsskøyter kan bli kaifast i nord."


Gudrun

Recommended Posts

Jeg var tidligere aktiv på en redningsskøyte. En meget givende oppgave, men jeg syntes allerede da at opplæringen/øvingen var litt utdatert. Det brukes minimalt med simulatorer og i hvert fall i mitt korps var det praksis å kjøre mye båt når vi ikke hadde oppdrag. Personlig mente jeg at selve båtkjøringen frem til de  hjelpetrengende er den enkle delen og at assistansen er det som trenger å øves på, uansett om det er et enkelt slepeoppdrag eller en allvorlig hendelse. Siden det er vanskelig å øve kjøring med systemsvikt og fortsatt beholde akseptabel HMS, prøvde jeg å legge inn noen tanker om at det kunne lønne seg med simulatorer, men det var det lite interesse for.  Min  oppfatning er at det er  mange som gjør en god innsats for vår felles sikkerhet, men som også ser dette som en god mulighet for å kjøre kapabel båt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...