Bjørn Løvjomås Startet 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2022 Denne dagen har jeg gledet meg til en stund. I dag skal jeg få lov å frakte en drømmebåt. Det ligger en Princess V52 å venter på meg i Fredrikstad. Den skal til Bergen, å lastes på et skip. Planen er å hente den i ettermiddag, å gå til Arendal i kveld. Så videre til Bergen i morgen. Været ser lovende ut på strekningen. Håper det stemmer. Bilder av båt kommer. White Lady vil også muligens dukke opp på marinetrafic. Endelig ble det Bobåt Link to post
lurvetass Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Herlig med ny hentetråd eller kanskje det skal hete leveringstråd? God tur Hilsen Lurvetass Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Det blir jo mest en leveringstråd dette?. Litt synd at jeg ikke får ta den helt til Nordnorge. Det hadde vært en drømmetur. Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Er ikke noe særlig misunnelig drømmebåt og drømmetur når man ikke trenger å betale for suppa selv Vi får holde skarp utkikk i ettermiddag så vi ikke frontkolliderer utenfor Risør / Jomfruland et sted . Vi går jo begge etter ca samme strek på kartet God tur kjære filleonkel Synd den ikke skulle lenger på egen kjøl. Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 (redigert) Blir et hyggelig møte på fjorden i dag. Satser på en liten fotosession da @sap_2000 Straks avgang for bussen mot Østlandet Redigert 15.Mai.2022 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Endelig ble det Bobåt Link to post
VegJoh Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 God tur, Bjørn D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Takker @VegJoh Endelig ble det Bobåt Link to post
Gudrun Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Og husk på den gamle avtalen vi har: Vaselin på linsen når du passerer Lindesnes.. Det regner og blåser her vest 410 dager i året. Det er vindstille kun når vinden snur... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 @Gudrun, tror sannelig jeg har glemt å ha med vaselin denne gangen. Er jo vanligvis @sap_2000 sitt ansvar å ta med slikt ?? han er jo utvilsomt best på bilder Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 6 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: @Gudrun, tror sannelig jeg har glemt å ha med vaselin denne gangen. Er jo vanligvis @sap_2000 sitt ansvar å ta med slikt ?? han er jo utvilsomt best på bilder akkurat nå ble jeg veldig glad for at jeg kjører raskere båt en @Bjørn Løvjomås avgang Kr S snart. Bare finne noe diesel. Er kuholmen minst dyrt i byen? Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 (redigert) Bjørn Løvjomås skrev 56 minutter siden: … tror sannelig jeg har glemt å ha med vaselin denne gangen. Er jo vanligvis @sap_2000 sitt ansvar å ta med slikt … sap_2000 skrev 48 minutter siden: … akkurat nå ble jeg veldig glad for at jeg kjører raskere båt en @Bjørn Løvjomås Det skjønner jeg godt. Æ’kke sikker på om jeg vil høre så mye mer om disse vaselinhistoriene deres … ? Redigert 15.Mai.2022 av Bonus (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 15 minutes ago, Bonus said: Æ’kke sikker på om jeg vil høre så mye mer om disse vaselinhistoriene deres … ? Bjørn sine, ikke mine Kvåsefjorden nå. Fine forhold Mvh. SAP Link to post
Trond123 Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 God tur @Bjørn Løvjomås og @sap_2000 Link to post
sap_2000 Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Den hvite damen lå trofast på plassen sin, men den brune sørlendingen var ikke å se. Han holder nok en banjokonsert et sted langs kysten vil jeg tro vurderte et øyeblikk selvbetjent stempling men fant ut at jeg ikke ville fikle med @Bjørn Løvjomås sine stempler Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Banjomannen er på farta Å den vaselin var jo til kameralinsa.. ? Jeg har beveget meg over Oslofjorden. Det er litt skvalpesjø her. Men v52 bryr seg ikke mye. Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 hyggelig møte noen Nm utenfor Jomfruland. V52 så griselekker ut der den kom fossende i motsjøen. Synd det ikke får å legge in video her. Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Sannelig traff jeg ikke en hyggelig liten nevø utpå fjorden her ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Nesten ikke noen forskjell på de der... God tur videre begge to. Ser ut som en deilig tur på sjøen. Jeg kom nettopp hjem fra snorkling på Fevik. Fine forhold i dag. Hva er marsjfarten i V52 @Bjørn Løvjomås? @sap_2000hva er marsjfarten i Windyen? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hekkbølgen Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 (redigert) Se gutta koset seg om kapp ? god tur begge to!? Redigert 15.Mai.2022 av Hekkbølgen (see edit history) Link to post
mons Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Slapt at ingen svingte innom og hilste på. Har ligget en stund og kartlagt vrak utfor Jomfruland i dag med Snorkel 3. Nå venter et vrak utfor Grimstad, så er det heim til køys etter en trivelig helg med Grenland dykkerklubb. Mons Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Grand Banks jr skrev 1 time siden: Hva er marsjfarten i V52 Den marsjer greit på 23 knop. Da har den 1700 rpm Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Bare å ønske dere begge en god tur!??? Flotte båter begge to! Men noen ganger er størst best!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 mons skrev for 2 timer siden: Slapt at ingen svingte innom og hilste på. Har ligget en stund og kartlagt vrak utfor Jomfruland i dag med Snorkel 3 Det er faktisk helt sant Mons. Jeg så dere på Ais. Men tenkte ikke på at du var ombord. Går du til Søgne i kveld? Endelig ble det Bobåt Link to post
Havgap Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Er det nattehavn i Arendal? Link to post
sap_2000 Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 3 hours ago, Grand Banks jr said: @sap_2000hva er marsjfarten i Windyen? marsjer uanstrengt opp til 36-37 kn @ 3200 rpm. Forbruk 1,5-1,7 så går relativt billig ? 3 hours ago, Hekkbølgen said: Se gutta koset seg om kapp ? god tur begge to!? Gjett om ? balsam for sjelen dette men det vet du godt også ? hadde en liten avstikker til hvaler, men på riktig kurs igjen nå ? Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn