Jump to content

Båtfrakt Fredrikstad til Bergen V52

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden:

@Solbris II

Jeg skal videre med en Bavaria 29 sport. 2013 modell.  Sammen med eier. En venn av Ingrid og PK

Gratulerer med dagen! Og vi gleder oss allerede til neste tråd!????????

I og PK skrev for 3 timer siden:

Gjett om vi gleder oss til en båtsommer sammen?☀️

Den der blir det superenkelt å svare på!???

Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden:

Vi får se. BP er vel snart forsynt ??

Vi blir aldri forsynt!???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Bjørn Løvjomås skrev On 16.5.2022 at 16.20:

Når det er BP medlem ombord så må det fotograferes ???

@stian_188

20220516_161638.jpg

20220516_161711.jpg

20220516_161806.jpg

20220516_161810.jpg

Da jeg så de bildene så tenkte jeg først at det måtte være Bever Sapphire som jeg så i Arendal både i påsken og denne helgen. Men så stusset jeg litt over fargen på bunnstoffet og måtte sjekke bildearkivet mitt og så at det var rødt bunnstoff på denne. Dessuten så står det jo noe annet på helikopterdekket på mannskapets bilde og den må ha forflyttet seg fort til Karmøy siden jeg så den hvertfall på søndag, men sannsynligvis senere også.

Men båten på bildet er muligens et søsterfartøy eller bare noe som ligner? Krana bak er jo ekstremt lik, og mye ellers også. Men vanskelig å se om den er breddet etterpå slik Bever Sapphire er. Og du har vel sikkert sett den båten mange ganger de siste ukene, så du la kanskje også mmere til likheten, eg evt ulikheter.

Her er et par bilder jeg tok 17. April.

20220417_124323.jpg

20220417_124419.jpg

Redigert av 19 fot
Måtte ha med et par båt-bilder. (see edit history)
sap_2000 skrev On 15.5.2022 at 15.56:

Den hvite damen lå trofast på plassen sin, men den brune sørlendingen var ikke å se. Han holder nok en banjokonsert et sted langs kysten vil jeg tro :saint: 

vurderte et øyeblikk selvbetjent stempling men fant ut at jeg ikke ville fikle med  @Bjørn Løvjomås sine stempler :giggle:

DB5D7446-911D-4FD8-9CE8-8C1928E4EFDE.jpeg

Jeg trodde motorbåten White Lady ble solgt for en stund siden (ifjor eller deromkring?) og erstattet med en seilbåt. Kort tid etter jeg leste dn var solgt kjørte jeg gjennom Smalsund (sikk-sakken innafor Flostaøya) bak en båt det stod White Lady på. Men etter det har jeg aldri sett båter med det navnet synlig (men ser jo i hentetråder at AIS har samme navn). Det er vel neppe den bittelille seilbåten på bildet (den med påhengsmotor). Men så jo at det lå både stor motorbåt og seilbåt igår der bildet ditt ble tatt) og da så jeg også at Kleppstadværingen hadde kommet seg av lekteren).

19 fot skrev 4 minutter siden:

Jeg trodde motorbåten White Lady ble solgt for en stund siden (ifjor eller deromkring?) og erstattet med en seilbåt.

Det har vært ganske mye snakk om å selge White Lady,  men gammel kjærlighet er tung å skille seg fra. Så den båten er fortsatt i mitt eie. Men det er helt riktig som du har observert,  jeg har også kjøpt en bitteliten seilbåt for å øve meg på seiling. 

Endelig ble det Bobåt

19 fot skrev 1 time siden:

Da jeg så de bildene så tenkte jeg først at det måtte være Bever Sapphire som jeg så i Arendal både i påsken og denne helgen. Men så stusset jeg litt over fargen på bunnstoffet og måtte sjekke bildearkivet mitt og så at det var rødt bunnstoff på denne. Dessuten så står det jo noe annet på helikopterdekket på mannskapets bilde og den må ha forflyttet seg fort til Karmøy siden jeg så den hvertfall på søndag, men sannsynligvis senere også.

Men båten på bildet er muligens et søsterfartøy eller bare noe som ligner? Krana bak er jo ekstremt lik, og mye ellers også. Men vanskelig å se om den er breddet etterpå slik Bever Sapphire er. Og du har vel sikkert sett den båten mange ganger de siste ukene, så du la kanskje også mmere til likheten, eg evt ulikheter.

Her er et par bilder jeg tok 17. April.

20220417_124323.jpg

20220417_124419.jpg

Både Volantis og Rever Sapphire(tidl. Bibby Sapphire) ble levert til Volstad Maritme men er altså ikke samme skip ?

Sapphire er et dykkefartøy mens Volantis driver med ROV-operasjoner og begraving av kabler på havbunnen(trenching).

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...