Jump to content

Lav fart og lavt turtall Ford sabb 160hk

BennyHill

Recommended Posts

Okkaby skrev for 7 timer siden:

Ser ut som han nok vet han har lurt deg. Fant annonsen nå, hvor det kun er båtplass som leies ut ja 

Var du ikke ute å testkjøre båten med han, før du tok over den?

Men du bør uansett få en turtalls måler, så du måler rett på motor. Da vet du om instrumenter er ok eller ikke.

Joda var ute med den ,men dum som jeg var tok jeg den ikke opp i maks tidligere.så valgte jo litt å stole på det som hadde blitt sagt  . Fant det først ut da vi hadde kommet et stykke på utsiden av Kristiansand. 

Benjaminusler skrev 21 minutter siden:

Joda var ute med den ,men dum som jeg var tok jeg den ikke opp i maks tidligere.så valgte jo litt å stole på det som hadde blitt sagt  . Fant det først ut da vi hadde kommet et stykke på utsiden av Kristiansand. 

Nu vet jeg ikke hva du betalte for båten, men har selger sagt motor er på 160hk, så bør du få noe tilbake, om den ikke er på mer enn 105-120hk. Om han plutselig sier han kun tror den er på 160, så skulle dette jo være opplyst.

Men en ser jo dessverre alt for mange som lyger på seg fantastisk topp fart når båten skal selges.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev for 19 timer siden:

Nu vet jeg ikke hva du betalte for båten, men har selger sagt motor er på 160hk, så bør du få noe tilbake, om den ikke er på mer enn 105-120hk. Om han plutselig sier han kun tror den er på 160, så skulle dette jo være opplyst.

Men en ser jo dessverre alt for mange som lyger på seg fantastisk topp fart når båten skal selges.

Ja enig i det ! Snakket litt med KD trading. Utfors bilder så tror de det kan være enten en 2715 eller 2704 . Og med turbo har den vist 150hk ved ca 2500rpm. Så det burde jo ha klart mer enn 10knop ville nå jeg tro da 

Benjaminusler skrev for 3 timer siden:

Er det winrace jeg burde snakke med da ? I forhold til å kalkulere riktig propell ?

har du noen bilder av båten din forresten ?? 

Winrace er rette plassen ja. De har ramt rett begge gangene til meg.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...