Jump to content

Pinion til Evinrude 115 98


TB2855

Recommended Posts

Har demontert undervannshuset og fant pinionen i den stad som vist på bilder. Har tydligvis vært sånn en stund, men er det 100% nødvendig å bytte?

Er det noen som har eit godt tips hvor jeg kan få tak i eit sånt dr ev raskt? Noen som har som de vil selge?:clap:

20220515_193037.jpg

20220515_192946.jpg

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

TB2855 skrev On 15.5.2022 at 20.26:

Noen som har som de vil selge?:clap:

Du må lese hva Forumreglene sier om skjulte ønskes kjøpt annonser

 

Dersom jeg selger deg et tannhjul som skal gå imot det drevet ditt, så vil avtrykket av avtrykket spre seg til det nye tannhjulet og om det så brekker en tann så kommer du trolig til å klage på et dårlig tannhjul, og jeg håper alle seriøse holder seg unna.

Link to post
Share on other sites

Du kan selfølgelig tolke det som eit regelbrudd om du vil dieselfan, men om du hadde tatt med hele linjen, så ba eg først å fremst om eit tips til en leverandør.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

jeg har ingen kilde på delen, men jeg tenker at (med mindre noen her har en i lomma) er det første du bør gjøre å finne et delenummer. Deretter bruk delenummeret til å lete i følgende rekkefølge:
1. norske nettbutikker
2. amerikanske/utenlandske nettbutikker
3. ebay
4. aliexpress og andre mindre seriøse sider

Jeg har hatt godt hell med denne metoden. På ebay har jeg fått tak i new old stock deler som har vært ute av produksjon og tomt på alle offisielle lagre i årevis. Sannsynligvis restlagre fra små butikker som selges ut på den måten.

Som @dieselfan påpeker så har du sannsynligvis også et problem med motstående tannhjul. Vurder om begge bør byttes når du først er i gang.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Etter en god del søking ga eg opp. Fekk tak i eit brukt undervannshus til prisen av to drev. Då var valget lett.😊 Fekk till og med en propell på kjøpet. Greit med en i reserve.👍

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...