Jump to content

Oversikt over Yanmar tolkeboks


presenningen82

Recommended Posts

Hei,

 

Er det muligens noen her inne som sitter på en oversikt/kunnskap om hvordan denne grå Yanmar boksen er koblet innvendig? Funksjonen antar jeg er å få kunne bruke alternative instrumenter (Har Livorsi i min båt) Grunnen til jeg spør om noen vet noe om disse boksene er fordi temperatursensor instrumentet er helt dødt hos meg. (Går 2 ledninger på dette) Alle koblinger er bra og kontakten er fin så er koblet feil en plass med signalene og hadde derfor vært nyttig å vite hva denne boksen gjør.

 

Eksempel bilde fra Yanmar tråden: IMG_20220301_100201.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Fikk omsider koblet det sånn det fungerte, er fortsatt usikker hva som er formålet med boksen men den tar altså 2 ledninger fra ledningsnettet som kommer fra motoren og gjør det om til 4. Deretter går 2 av hver til hvert sitt instrument (kjølevanns temperatur og oljetrykk)

 

Da sitter man igjen med 2 ledninger som altså er rød/svart, som logisk nok da er + og -

 

Det vil si at disse to instrumentene ikke skal ha + koblet på direkte siden de har 2 sensorer inn, skal få lagt inn et skjema her når jeg har fått dokumentert det skikkelig.

 

Om noen vet om programmer som støtter flerfarget ledninger til å tegne koblingsskjema tips meg gjerne.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...