Jump to content

Pioner 12 Classic - Enkel teori?

Spectre

Recommended Posts

Hei!

Jeg ble nysgjerrig på noe om disse båtene. Disse har vist et slags kammer under dørken, og ser at det i dette er boret et hull fra dørk og ned til dette kammeret, ser ut som omtrentlig et 6mm hull. Er vel denne "dobbeltbunnen" det er snakk om her.

Er det noen som har noe mer informasjon om dette? Eventuelt hva skal man passe på med tanke på dette når man skal kjøpe brukt? Har hørt tidligere at enkelte er veldig opptatt av dette når de skal kjøpe brukt. Og et spørsmål på sidelinjen, om en slik båt tilsynelatende  kan begynne å ta inn vann, hva kan dette skyldes? Nå tar vi som utgangspunkt at båten står fortøyd og at det er godt regnfritt vær.

Dette er muligens noen dumme spørsmål, men hadde håpet på å få klarhet i dette :P

Redigert av Spectre (see edit history)

Hadde en slik i mange år , og for meg var den nærmest uslitelig. Fått noen bulker under etter hard bruk. Den er veldig flatbunnet og slår mye i sjø. Men den er utrolig stabil og kan brukes som badeplattform og man kan stå på rekkene/sidene uten problem. Flekser en del i skroget med åra , det er vel normalt. Mht. vann i skroget så unngår du nok ikke kondens. Ganske tidlig boret jeg et hull bak så nede mot ene hjørnet , la båten med baugen litt oppover og lot vannet renne ut. En gummipropp er lett å få tak i. Jeg brukte vel 10mm bor / litt større propp. Noen har opplevet sprekker i ytterskroget , og da er det vel ferdig for godt. Men trolig sprekker den i dørken først og da blir den lekk og du får vann i skroget. Da synger den på siste verset , til du er lei av å lense mer gjennom hullet bak :) 

Redigert av krabbelars (see edit history)

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...