Familiesnekke Startet 21.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2022 (redigert) Hei, jeg søkte litt her inne og fant ut at denne tråden kanskje manglet… Det er sikkert mange som har sett dette før, men vil allikevel vise en enkel måte å lage en ganske trygg bålpanne av vaskemaskintrommel. Fordeler: -god trekk gjennom hullene -lav vekt -«rustfritt» (/syrefast?) -lett å holde ren -varmer godt -kan lages slik at underlaget ikke blir svidd -begrenser horisontal gnist-sprut -gir fint lys -kan også brukes til å grille mat på; bare å legge grillristen på. -Det er fint å bake småfisk, poteter, banan, eller annet småtteri i aluminiumsfolie på kanten rundt åpningen 1. Få tak i en ødelagt vaskemaskin og demonter: 2. lettest å få ut trommel gjennom fronten. Måtte åpne på siden for å skru av deler på baksiden. 3. Når du har fått av akslingen, jeg brukte en liten slegge, kan trommel og sylinder stables lett sammen: 4. Så setter du tanken rundt, opp-ned, som fot, og så legger du inn ved og fyrer opp din nye toppmatede bålpanne: 5. Restene leverer du som el-avfall ? Redigert 21.Mai.2022 av Familiesnekke (see edit history) Link to post
Faxen Svart 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2022 Ingen dårlig ide. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
index Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Jeg ahr tilsvarende, stående oppi et litt lite funksjonelt bålfat. Fungerer fint som bare det! "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Disse koster opp til 12000, med fancy finnish og logo!! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Familiesnekke Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 -morten- skrev for 16 timer siden: Disse koster opp til 12000, Bålpanne til salgs; halv pris! ? Link to post
Krimart Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Tror ikke jeg ville fyre opp en slik hverken på dekk, brygge eller uthavn … Link to post
Familiesnekke Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Krimart skrev 1 time siden: Tror ikke jeg ville fyre opp en slik hverken på dekk, brygge eller uthavn Kan du forklare hvorfor? (Jeg ville heller ikke fyrt opp bål, uansett type, på dekk eller trebrygge) Redigert 25.Mai.2022 av Familiesnekke (see edit history) Link to post
Hebbe Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 I bobilmiljøet kalles disse Bin laden bålpanne. Bin Laden Bålpanne | FINN.no Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Krimart Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Familiesnekke skrev for 3 timer siden: Kan du forklare hvorfor? (Jeg ville heller ikke fyrt opp bål, uansett type, på dekk eller trebrygge) Vel da står vi igjen med uthavn. For det første er det kanskje ikke dem mest praktiske innretningen å ta med i en båt, men har du stor nok båt går det vel bra. Er det uthavn tilrettelagt med dedikert bålplass går det jo fint, men å fyre opp en slik på et svaberg eller nær tørr vegetasjon ville i alle fall ikke jeg gjort… Redigert 25.Mai.2022 av Krimart (see edit history) Link to post
Familiesnekke Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 @Krimart. Jeg tenker at du ikke skal fyre opp denne eller andre former for bål der det er brannfare. Dette er ment som et alternativ til andre bålpanner; ikke fyr opp denne der du ikke ville fyrt opp en annen bålpanne; det er ikke en vedovn. Jeg vil påstå at dette er et mye bedre alternativ, enn å til å tenne opp et bål rett på bakken. Sokkelen under var «berøringskald»; selv med full fyr i selve trommelen. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn