Zahlipedia Startet 22.Mai.2022 Del på Facebook Startet 22.Mai.2022 Hei. Har en Volvo Penta GXI 4.3 motor som ikke starter etter jeg tok service på den i høst. Det ble da byttet tennplugger, oljefilter, olje, bensinfilter, impeller og girolje. Motoren gikk helt fint i høst, ikke noe problem. Startet uansett når vi ville. Skulle sjøsette båten i går. Båten sto da i vannet festet til hengeren, men ikke noe liv. Ble dratt opp på land igjen. Her står vi i dag. Motoren sveiver rundt, men den vil ikke antenne. Skrudde ut tennpluggene og de som var helt nye, var fuktige. Prøvde å starte motor for å se om de kom ut noe fukt, noe det gjorde. Satt inn pluggene ( som ble renset) igjen, men fortsatt vil den ikke starte. Noen som har nå formening om hva det kan være? Kondens? lekkasje? dårlig bensin? Det var litt under halv tank igjen i høst. Setter pris på alle svar=D Mvh Marius Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 Har du sjekket at batteriet er fullt oppladet? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Morten1989 Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 Jeg ville sjekket om du har gnist, ta ut en tennplugg, koble denne til tennplugg hetta p legg den imot gods på motoren som er helst uten lakk, så prøver du å starte, da skal pluggen gnistre. Hvis den da ikke gnistrer ville jeg gått over alt av plugg ledninger og evnt ledninger til fordeler hvis det er fordeler på motoren. Ps. Kjenner ikke til motor typen din, bare generelt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zahlipedia Svart 22.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 HiWard skrev 1 time siden: Har du sjekket at batteriet er fullt oppladet? Har nytt oppladet batteri. Har også koblet til 1 nytt batteri i to omganger. Så strøm skal det nokk ikke være noe feil med Sitér dette innlegget Link to post
Zahlipedia Svart 24.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2022 Morten1989 skrev On 22.5.2022 at 19.17: Jeg ville sjekket om du har gnist, ta ut en tennplugg, koble denne til tennplugg hetta p legg den imot gods på motoren som er helst uten lakk, så prøver du å starte, da skal pluggen gnistre. Hvis den da ikke gnistrer ville jeg gått over alt av plugg ledninger og evnt ledninger til fordeler hvis det er fordeler på motoren. Ps. Kjenner ikke til motor typen din, bare generelt :-) Sjekka pluggene mot gnistre, og de funka. Fikk start på motoren. Mistenker at det har vært kondens. Fikk start på motoren i går 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Zahlipedia Svart 24.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2022 Zahlipedia skrev for 9 timer siden: Sjekka pluggene mot gnistre, og de funka. Fikk start på motoren. Mistenker at det har vært kondens. Fikk start på motoren i går 😀 I går startet det. Idag var det ikke mulig å få start på den igjen. Veldig rart det skal være dødt idag. Den vil starte noen ganger, men ikke nokk til å starte opp😒 Sitér dette innlegget Link to post
Tobydc23 Svart 25.Mai.2022 Del på Facebook Svart 25.Mai.2022 (redigert) Hei Regner med du har Carter lav og høytrykkspumpe? Skriv gjerne hvilken modell motoren er. Disse pumpene er lakkert inni og etter tid slepper lakken. Dette setter seg i filteret på fuel regulatoren og lager mye trøbbel. Sjekk ut mancave mechanic videoer på YouTube: Fuel regulator med filter: Redigert 25.Mai.2022 av Tobydc23 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haizea Svart 26.Mai.2022 Del på Facebook Svart 26.Mai.2022 Når min Moped ikke ville starte, da sa min far som var bilmekaniker vanligvis etter han klarte og starte den: "Det var den gammle Bensin" Husker ikke om Tanken var lakkert inni men den Moped hadde startproblemer gjennom hele saisongen. So den forklaringen er egentlig litt mer logisk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.