Jump to content

Volvo Penta GXi Starter ikke etter høstservice

Zahlipedia

Recommended Posts

Hei.

Har en Volvo Penta GXI 4.3 motor som ikke starter etter jeg tok service på den i høst.

Det ble da byttet tennplugger, oljefilter, olje, bensinfilter, impeller og girolje. Motoren gikk helt fint i høst, ikke noe problem. Startet uansett når vi ville.

Skulle sjøsette båten i går. Båten sto da i vannet festet til hengeren, men ikke noe liv. Ble dratt opp på land igjen.

Her står vi i dag. Motoren sveiver rundt, men den vil ikke antenne. 

Skrudde ut tennpluggene og de som var helt nye, var fuktige.  Prøvde å starte motor for å se om de kom ut noe fukt, noe det gjorde. Satt inn pluggene ( som ble renset)  igjen, men fortsatt vil den ikke starte.

Noen som har nå formening om hva det kan være? Kondens? lekkasje? dårlig bensin? Det var litt under halv tank igjen i høst.

Setter pris på alle svar=D

Mvh Marius

Jeg ville sjekket om du har gnist, ta ut en tennplugg, koble denne til tennplugg hetta p legg den imot gods på motoren som er helst uten lakk, så prøver du å starte, da skal pluggen gnistre.

Hvis den da ikke gnistrer ville jeg gått over alt av plugg ledninger og evnt ledninger til fordeler hvis det er fordeler på motoren.

Ps. Kjenner ikke til motor typen din, bare generelt :-) 

Morten1989 skrev On 22.5.2022 at 19.17:

Jeg ville sjekket om du har gnist, ta ut en tennplugg, koble denne til tennplugg hetta p legg den imot gods på motoren som er helst uten lakk, så prøver du å starte, da skal pluggen gnistre.

Hvis den da ikke gnistrer ville jeg gått over alt av plugg ledninger og evnt ledninger til fordeler hvis det er fordeler på motoren.

Ps. Kjenner ikke til motor typen din, bare generelt :-) 

Sjekka pluggene mot gnistre, og de funka. 

Fikk start på motoren.  Mistenker at det har vært kondens. Fikk start på motoren i går 😀

Zahlipedia skrev for 9 timer siden:

Sjekka pluggene mot gnistre, og de funka. 

Fikk start på motoren.  Mistenker at det har vært kondens. Fikk start på motoren i går 😀

I går startet det. Idag var det ikke mulig å få start på den igjen. Veldig rart det skal være dødt idag. Den vil starte noen ganger, men ikke nokk til å starte opp😒

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...