Zahlipedia Startet 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2022 Hei. Har en Volvo Penta GXI 4.3 motor som ikke starter etter jeg tok service på den i høst. Det ble da byttet tennplugger, oljefilter, olje, bensinfilter, impeller og girolje. Motoren gikk helt fint i høst, ikke noe problem. Startet uansett når vi ville. Skulle sjøsette båten i går. Båten sto da i vannet festet til hengeren, men ikke noe liv. Ble dratt opp på land igjen. Her står vi i dag. Motoren sveiver rundt, men den vil ikke antenne. Skrudde ut tennpluggene og de som var helt nye, var fuktige. Prøvde å starte motor for å se om de kom ut noe fukt, noe det gjorde. Satt inn pluggene ( som ble renset) igjen, men fortsatt vil den ikke starte. Noen som har nå formening om hva det kan være? Kondens? lekkasje? dårlig bensin? Det var litt under halv tank igjen i høst. Setter pris på alle svar=D Mvh Marius Link to post
HiWard Svart 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2022 Har du sjekket at batteriet er fullt oppladet? Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Morten1989 Svart 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2022 Jeg ville sjekket om du har gnist, ta ut en tennplugg, koble denne til tennplugg hetta p legg den imot gods på motoren som er helst uten lakk, så prøver du å starte, da skal pluggen gnistre. Hvis den da ikke gnistrer ville jeg gått over alt av plugg ledninger og evnt ledninger til fordeler hvis det er fordeler på motoren. Ps. Kjenner ikke til motor typen din, bare generelt :-) Link to post
Zahlipedia Svart 22.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2022 HiWard skrev 1 time siden: Har du sjekket at batteriet er fullt oppladet? Har nytt oppladet batteri. Har også koblet til 1 nytt batteri i to omganger. Så strøm skal det nokk ikke være noe feil med Link to post
Zahlipedia Svart 24.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2022 Morten1989 skrev On 22.5.2022 at 19.17: Jeg ville sjekket om du har gnist, ta ut en tennplugg, koble denne til tennplugg hetta p legg den imot gods på motoren som er helst uten lakk, så prøver du å starte, da skal pluggen gnistre. Hvis den da ikke gnistrer ville jeg gått over alt av plugg ledninger og evnt ledninger til fordeler hvis det er fordeler på motoren. Ps. Kjenner ikke til motor typen din, bare generelt :-) Sjekka pluggene mot gnistre, og de funka. Fikk start på motoren. Mistenker at det har vært kondens. Fikk start på motoren i går ? Link to post
Zahlipedia Svart 24.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2022 Zahlipedia skrev for 9 timer siden: Sjekka pluggene mot gnistre, og de funka. Fikk start på motoren. Mistenker at det har vært kondens. Fikk start på motoren i går ? I går startet det. Idag var det ikke mulig å få start på den igjen. Veldig rart det skal være dødt idag. Den vil starte noen ganger, men ikke nokk til å starte opp? Link to post
Tobydc23 Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Hei Regner med du har Carter lav og høytrykkspumpe? Skriv gjerne hvilken modell motoren er. Disse pumpene er lakkert inni og etter tid slepper lakken. Dette setter seg i filteret på fuel regulatoren og lager mye trøbbel. Sjekk ut mancave mechanic videoer på YouTube: Fuel regulator med filter: Redigert 25.Mai.2022 av Tobydc23 (see edit history) Link to post
Haizea Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Når min Moped ikke ville starte, da sa min far som var bilmekaniker vanligvis etter han klarte og starte den: "Det var den gammle Bensin" Husker ikke om Tanken var lakkert inni men den Moped hadde startproblemer gjennom hele saisongen. So den forklaringen er egentlig litt mer logisk. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn