sap_2000 Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 1 hour ago, Solbris II said: Det hadde vært helt knall om vi fikk slått følge nedover! Finnes ikke bedre læremester enn deg når det gjelder disse turene og håndtering av båt!??? Alltid hyggelig med følge eller flere på tur ☺️ Jeg skal motsatt vei om det blir tur, så det måtte blitt haik på returen i så fall ? Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 sap_2000 skrev for 1 time siden: Stemmer. Trodde det var sjakk matt den gangen @Bonus. Trodde du var mer glad i SB propellene dine enn å prøve på å komme inn der. Jeg er også helt sikker på at dunkle hadde nevnt det med ett ord om den plassen kostet deg ett propellsett den helgen men rett skal være rett, 1-0 til deg Synd vi er båtløse og ikke kan fortsette kampen for øyeblikket. Kanskje like godt for en av oss hadde endt i steinrøysa til slutt ? ???? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 sap_2000 skrev for 1 time siden: Alltid hyggelig med følge eller flere på tur ☺️ Jeg skal motsatt vei om det blir tur, så det måtte blitt haik på returen i så fall ? La oss satse på det!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Det går unna nedover! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chiefengineer Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Ja iallefall på drivstoffet?? Link to post
sap_2000 Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Da ser det ut som det blir avgang på meg i løpet av det neste døgnet fra Asker @Solbris II . Bav 400 HT. Det er meldt 14-18 msek fra SE nedover sørlandet i morgen, men det er antagelig verdt det for å slippe motsjø opp til Jærens rev påfølgende dag. Denne uka virker meldingene litt ustabile med mye vind på gang fra forskjellige retninger og tider, så får prøve å treffe riktig og unngå toppene. Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 sap_2000 skrev for 11 timer siden: … Synd vi er båtløse og ikke kan fortsette kampen for øyeblikket. Kanskje like godt for en av oss hadde endt i steinrøysa til slutt ??? Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 sap_2000 skrev for 5 timer siden: Da ser det ut som det blir avgang på meg i løpet av det neste døgnet fra Asker @Solbris II . Bav 400 HT. Det er meldt 14-18 msek fra SE nedover sørlandet i morgen, men det er antagelig verdt det for å slippe motsjø opp til Jærens rev påfølgende dag. Denne uka virker meldingene litt ustabile med mye vind på gang fra forskjellige retninger og tider, så får prøve å treffe riktig og unngå toppene. Her er det bare å følge med skjønner jeg!!! Det blir husketur rundt Sørlandet nå!!! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 24.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2022 Som sagt i SAP`s tråd skal prøve å følge med på været for dere på denne "friske turen " Får du Ståle med deg så det jo bare "bonus" med de resursene han har Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
nie Svart 24.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2022 Solbris II skrev On 23.5.2022 at 15.09: Det går unna nedover! Ble ikke den båten der solgt fra Bergen til Trondheim så sent som rundt påsketider ifjor?? Link to post
Chiefengineer Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 nie skrev for 13 timer siden: Ble ikke den båten der solgt fra Bergen til Trondheim så sent som rundt påsketider ifjor?? Det stemmer nok det. Blei ikke et langt opphold i Trøndelag. Det kan man nok forstå med de transportetappene man får for å komme seg noen vei om man har båt i Trondheim. Med dagens drivstoffpriser har man blåst av 12-15 tkr på en slik båt bare på turen inn/ut Trondheimsfjorden der det ikke er noe som helst å se. Egner seg nok best til å tøffe rundt Oslogryta i 7 knop med for tida. Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Jæren i dag ++ Torsdagen kan bli noe frisk ser jeg men vinden roer ned noe utover ettermiddagen ser jeg Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 LALUNA II skrev 21 minutter siden: Jæren i dag ++ Torsdagen kan bli noe frisk ser jeg men vinden roer ned noe utover ettermiddagen ser jeg Tenker vi prøver oss langt av gårde i dag!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Så er turen begynt! Etter en rolig nattevakt på jobb er det litt tid til å gå slappet av på flyplassen! Været er vel ikke all verden å skryte av men det får stå sin prøve! Fin tur blir det uansett!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Solbris II skrev On 23.5.2022 at 2.36: Er det du som er skipsfører her @sap_2000? Der er det nok litt trangt ja. Men denne vil vel være litt bredere enn en P57? Du frister fælt!. Hva tror du om Olavsundet? Det går en rutebåt til Røvær, så du skal ikke bekymre deg for plassen der. Fra Røvær, er det en kort tur til Utsira. Vi tok den turen for et par år siden, og da gikk vi til den søndre havna. Der er det en meget bra butikk for bunkring av føde. Det er verdt en rusletur på øya også. Som nevnt er Espevær også verdt besøket. Der ligger butikken på havna, og Hummerparken er et interressant sted å besøke. God tur ? Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Tom Rør skrev 1 minutt siden: Det går en rutebåt til Røvær, så du skal ikke bekymre deg for plassen der. Fra Røvær, er det en kort tur til Utsira. Vi tok den turen for et par år siden, og da gikk vi til den søndre havna. Der er det en meget bra butikk for bunkring av føde. Det er verdt en rusletur på øya også. Som nevnt er Espevær også verdt besøket. Der ligger butikken på havna, og Hummerparken er et interressant sted å besøke. God tur ? Takker Tom! Men jeg frykter at den delen av turen blir i høyt tempo for å nå værvindu over Jærens rev og Lista/Lindesnes. Men det er helt klart et mål de stedene der! I hvert fall på egen kjøl!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Da venter vi bare på at denne karen kommer online ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
index Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 MS Fjordled som trafikkerer Røværsambandet er nok en del større enn en Princess 57 ja.. Fjordled "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Virker som erik og co er litt etter rutetabellen i dag. De ligger å tanker i Vågen nå, og dere skal jo på noen liter ? Bav’en er parkert i Søreide og jeg sitter her på holdeplassen og venter på denne kysatekspreasen sør og østover ☺️ skal bli deilig å slappe av hjemover på kalveskinnsofaen i P57 med litt druer og sjampis ??. 6 hours ago, Solbris II said: Tenker vi prøver oss langt av gårde i dag!??? Ser ingen bekymringer med været. Ja litt mye vind i morgen formiddag, men i riktig retning. Vi får se i kveld men tror vi får sjøen i baugen hvis vi går nedover i kveld. Var motsjø på meg oppover Jæren tidligere i dag, men den har nok snudd nå som vi skal nedover igjen Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Der er de, ja. Den tommelen hos Bergen Marinesenter får kjørt seg om dagen ? Mye stor båt som omsettes for tiden, det er sikkert. Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Obrestad nå 15:30 https://lindesnesfyr.no/vaeret-pa-fyret/ Dagen starter fint med både oppholdsvær, sol og lite vind. Så skyer det til tidlig i ettermiddag. Det blir jevnt med nedbør, kanskje noe mer til kvelden. Fra i ettermiddag vil også den vestlige vinden dreie mot sør og vil samtidig øke litt i styrke. Rundt frisk bris i styrke. Ca 1 meter høye bølger med moderat strøm fra vekslende hold. Riktig god onsdag alle sammen Redigert 25.Mai.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
nie Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Da håper vi at du Solbris har avtalt det slik at returbilletten skal betales med grundig reisedokumentasjon med bilder og film både her og på Fjaseboka?....etter noen vel fortjente timer på sofaen, selvsagt1? Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Da er vi underveis!?? Vi har plukket opp @sap_2000 og satt nesa mot Skudesneshavn for topping av tankene! Skuta går utrolig fint i 22 knop. Maskinene er noen skikkelige malende dyr! Finnes ikke ulyd! Utrolig nykonfirmert behagelig i sjøen! Dette blir en knalltur!? Vi velger å overnatte i Tananger i kveld! Da bil vi få medsjø i morgen! Beffen? Nydelig dash! God plass!9 Sap2000 er på plass!?? Arnt er godt i gang bak rattet!? Redigert 25.Mai.2022 av Solbris II (see edit history) Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Ikke fått opp noe AIS enda? Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn