sap_2000 Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Kommet oss opp på Fly ? Passert ny Helleseund og Kr S. nå blir det lysløypa videre. Stokken, Ulvøysund, blindleia og videre til favorittonkel og riksstemplingsmannen i Ærrendal ? Mvh. SAP Link to post
mons Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Lunket forbi Torungene i 30 knop og venter å se lokomotivet komme opp bak når som helst. Tar en matbit før Tromøysund. Aner ikke hvor Bjørn holder til, men mulig jeg slår på tråden. Mons Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Lokomotivet settter snart opp dampen ut fra Lillesand @mons vi stopperne Arendal i kveld. Pollen antagelig bjørn holder til på Havstad, 1 nm før brua på BB side. bilder ? Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 (redigert) @monstrivelig å se deg. Stempling og alt ble godkjent. Kjente jeg ble litt misunnelig på det skyvet ? Redigert 26.Mai.2022 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Endelig ble det Bobåt Link to post
mons Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Den hvite by i solnedgang. Mons Link to post
mons Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 (redigert) Kreppakanalen Redigert 26.Mai.2022 av mons (see edit history) Mons Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Det ble en runde til med å fore fisken for min del etter Korshamn! til Lindesnes! Men etter det har jeg frisknet godt til!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Rene fiskeoppdretteren du @Solbris II.. din skyld at fisket blir godt både på Jæren og Lindesnes godt du har frisknet til nå da? Endelig ble det Bobåt Link to post
mons Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Det ble Stavern, og loket har fortsatt ikke prustet meg i nakken ;-) Mons Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Rene fiskeoppdretteren du @Solbris II.. din skyld at fisket blir godt både på Jæren og Lindesnes godt du har frisknet til nå da? ???. Jeg tar ansvar! Fullt og helt! mons skrev 22 minutter siden: Det ble Stavern, og loket har fortsatt ikke prustet meg i nakken ;-) En skikkelig flott plass det der!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 En liten video som kan myke opp litt på inntrykket av å bare mate fiskene!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 En video til. Denne gangen Røvær som vi kjørte gjennom! Helt nydelig liten plass! Og akkurat passe trangt!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Flotte filmer Erik. Dette kan du Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Etter en god natts søvn har vi forlatt Arendal. Akkurat nå er vi på vei fra Risør til innsiden av Jomfruland. Går unna i 21 knop. Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Hyggelig å se dere. Synd jeg var så trøtt i går. Men det får denne ta skylden for Flott båt dere dro nedover kysten da Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Flotte bilder og videoer og båt Nyt turen videre Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
GeirFrode Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Solbris II skrev for 6 timer siden: Etter en god natts søvn har vi forlatt Arendal. Akkurat nå er vi på vei fra Risør til innsiden av Jomfruland. Går unna i 21 knop. Masse nydelige bilder og filmer gjennom hele tråden! Får dessverre ikke redigert noe innimellom bildene, men lurer på hvor bilde nr 3-4-5 er tatt? Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 (redigert) GeirFrode skrev 1 time siden: Masse nydelige bilder og filmer gjennom hele tråden! Får dessverre ikke redigert noe innimellom bildene, men lurer på hvor bilde nr 3-4-5 er tatt? Perleporten naturnavn rett nord for Risør. Nydelig plass! Og til slutt Lyngør!??? Redigert 27.Mai.2022 av Solbris II (see edit history) Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Og så var turen brått slutt! Etter Risør passerte vi Jomfruland på innsiden og deretter rett forbi Tvistein og Rakke. Så innsiden av Svenner så vidt innom Verdens Ende, videre inn og gjennom Røssesund, så korteste vei til Oksenøya hvor en spent eier tok oss i mot!?? Skal prøve å få redigert litt mer video og legge ut. Tusen takk til alle dere som følger oss på tur! Alltid godt med støtte og oppmuntring underveis! @LALUNA II er en kløpper med vær of vind! Takk for bidrag! Du er en klippe på Baatplassen!?? Gamle Søgne i Lyngør Stolt og fornøyd eier ble tatt i mot og overrakt Champagnen vi fikk med fra Bergen! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
mons Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Da nådde dere meg ikke igjen! Fruen synes det var lav takhøyde i lugaren, så vi byttet båt til hjemturen. Mons Link to post
GeirFrode Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Solbris II skrev 34 minutter siden: Perleporten naturnavn rett nord for Risør. Nydelig plass! Og til slutt Lyngør!??? Ahh! Kjente meg bare ikke igjen. Har jo vært der selv også, men det er noen år siden sist. Helt klart en flott plass, ja. Seilte dere inn fra utsiden og ut igjen fra porten via det trange sundet inn i fjorden? Synes det er like guffent hver gang å seile gjennom der selv. Ser grunt ut når det er så klart vann. Link to post
sap_2000 Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Da har jeg kommet meg inn døra hjemme. Det tok litt lenger tid hjem fra Bergen enn Norwegians 737, men så mye mer artig og hyggeli ☺️. Som oftest sitter man jo alene på slike turer, så hyggelig med selskap. Humoren satt løst hele veien? Det var litt vær på vestsiden, men det var riktig båt som oppførte seg eksemplarisk og betryggende hele veien. Takk til @Solbris II for at jeg fikk være med tilbake fra Bergen etter å ha levert Bav 400 der borte ? noen bilder fra siste delen i går og i dag Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 2 hours ago, GeirFrode said: Masse nydelige bilder og filmer gjennom hele tråden! Får dessverre ikke redigert noe innimellom bildene, men lurer på hvor bilde nr 3-4-5 er tatt? De er fra Risholmene utenfor Sandøya syd av lyngør. Det går en fin led på utsiden av sandøya som er flott å kjøre gjennom. Se kartutsnittet og ankersymbolet. Fin uthavn hvor man kan ligge longside i sundet inn fra vest, eller til land i lagunen man kommer inn i mellom Risholmene og Klåholmene. Vi lå mye der når jeg var på båtferie som liten. Kjempefint sted for ungene og bade i en liten innelukket basseng med sandbunn øst i lagunen. Man skal være forsiktig om man prøver seg på det sydlige innløpet. Inn fra vest er dypt og fint (ca 3 meter). Mvh. SAP Link to post
I og PK Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Takk for at vi får «være med» på disse spennende turene deres! Så gøy å følge fine bilder, ville videoer og gøyale beskrivelser? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn