Jump to content

Volvo Penta deler fra USA


h2o

Recommended Posts

Jeg har ved tidligere anledninger bemerket at prisene på orginale VP deler er ofte langt rimeligere i USA enn her hjemme. Så vidt jeg har funnet ut, er deler fra Sverige litt dyrere enn i Norge. Jeg mistenker at de kan være noe billigere i Danmark, men det har jeg ikke funnet ut ennå.

Uansett... Jeg har skiftet en del defekte deler på den gamle båten min, og reagerte på meget høy pris på dette. Fant da ut at disse delene kostet bortimot 40% mindre i USA, siden båten selvfølgelig gikk i stykker rett før ferien var det ikke tid til å teste ut dette med import.

Nå har jeg imidlertid brukt for en elektronisk dibidutt til min nye båt med Volvo Penta og har god tid. Har bestilt delen fra USA, sendt hjem via Magnum.no. I Norge koster denne kr 2489,00 fra USA skal den koste 1765,- inkl mva og frakt. dette er jo ikke så veldig mye penger denne gangen, men jeg synes det er interessant og finne ut om dette fungerer.

Jeg sjekket samtidig priser på diverse servisedeler som er aktuelt nå til høsten, men disse valgte jeg å kjøpe hjemme, da det ikke blir særlig å spare i forhold til frakt og sånt.

Nå venter jeg spent på å få delen, det vil ta 2-3 uker. Håper at denne passer, og er i orden, da det blir litt langt å kjøre tilbake å bytte om noe er galt. :smiley:

Er det noen andre som har serlig erfaring med dette?

Link to post
Share on other sites

Hei. Dette var av interresse. Skal overhale begge mine Kad 42 motorer nå i vinter. Har deler til den ene( foringer+stempel og nødvendige pakninger) delene ble kjøpt hos den lokale VP i sommer etter å ha hatt problemer med toppakning og vært varm x antall ganger. Tenkte å ta den andre med det samme. Ikke for att jeg absolutt må blåse av 30 tusen ekstra men tryggheten ved å ha to så godt som nye motorer etterpå. Som sagt deler til en motor koster ca 30 tusen. Om det er sånn att disse kan kjøpes i USA for 60% av dette så er det jo penger spart. Har du noen adresse. Har delenr. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg har også bestillt deler fra USA, somregel til under 1/3 av prisen her i Norge, men dette var ikke orginaldeler da.

 

Kjøper nå det meste av deler fra USA, bortsett fra olje....

 

Jeg har stort sett handlet fra boatfix.com, bra service og de sender direkte slik at man henter

delene på det lokale postkontor.

Link to post
Share on other sites

Hei Toy_Store !

 

Gå til www.stemtostern.com Dersom du har delenummerene dine klare kan du bare skrive de inn i søkefeltet til venstre og du får opp delenavn med pris med en gang. Jeg antar at dette er originaldeler, men som sagt er det ett prøveprosjekt for meg og jeg er jo spent på resultatet.

Som du ser på siden kan du kjøpe ett medlemskap for ca 10 dollar, dette gir betydelige rabatter på delene og vil etter all sansynlighet svare seg. Håper du kommer med tilbakemelding på hvordan dette ser ut for din del.

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg har funnet ut, er deler fra Sverige litt dyrere enn i Norge. Jeg mistenker at de kan være noe billigere i Danmark, men det har jeg ikke funnet ut ennå.

Jeg kjøpte i sommer 12 stk nye dyser fra VP i Strømstad og sparte NOK 9000,- på å handle i Sverige. En del ting synes å være billigere i Sverige, men ikke allt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei Toy_Store !

 

Gå til www.stemtostern.com Dersom du har delenummerene dine klare kan du bare skrive de inn i søkefeltet til venstre og du får opp delenavn med pris med en gang. Jeg antar at dette er originaldeler, men som sagt er det ett prøveprosjekt for meg og jeg er jo spent på resultatet.

Som du ser på siden kan du kjøpe ett medlemskap for ca 10 dollar, dette gir betydelige rabatter på delene og vil etter all sansynlighet svare seg. Håper du kommer med tilbakemelding på hvordan dette ser ut for din del.

:fishing:

StemToStern er svindyre bare så det er sakt.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Wellcraft! Har du andre VP forhandlere i USA, På originaldeler, og hvor vi kan få fram prisene enkelt? Er interessert i info på dette emnet.

Kan ligge inne alle linker eg har på alle motorer.

 

Allis Chalmers, Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel ,Volvo Penta

Manifolder.. Bensin

Brukte deler

Manifolder performance

Mercury/Mercruiser

Mercruiser

Peninsular

Yanmar + båt og deler

Johnson outboard

Suzuki

Suzuki,mercury/mariner/yamaha/honda/nissan/tohatsu/chrysler/force

Yamaha

Outboard database

go2marine.com Alt til båt, meget hyggelige.

Var så mye å sjå igjenom.. så her mangler nok ein del

 

Volvo

Volvo

volvo

 

Hjalp vel litt.. dårlig med volvo priser.. finner dem ikke når ein trenger dei linkene..

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Hei var innom noen av disse linkene dine, den første du kaller for Volvo (http://www.marinepartsexpress.com), hadde søkefunksjon for varenr, og kommer opp med priser. De reklamerer også med at de sender over hele verden, finner ikke noe opplysninger om fraktpriser.

Mail dem.. Er nok tryggest.. Noen kan være kjempe dyre på frakt til Norge og da bør en bruke Magnum.no

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Hei var innom noen av disse linkene dine, den første du kaller for Volvo (http://www.marinepartsexpress.com), hadde søkefunksjon for varenr, og kommer opp med priser. De reklamerer også med at de sender over hele verden, finner ikke noe opplysninger om fraktpriser.

Kjøpte propeller fra Marinepartsexpress i fjor. Når du bestiller får du først en mail der du får oppgitt fraktprisen og blir bedt om å bekrefte. Funket fint som bare det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...