sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Da så du nok bare på farten dennsiste biten inn mot Egersund @LALUNA II . Lite vind fra Lista, men vært tung sjø fra NV iblandet rotesjø så har vært strevsomt hele veien fra Farsund. Noen steder vesentlig mer enn andre uten at det er noen åpenbar grunn til det. Rett syd av Egersund feks var det noen skikkelige rysare. Holdt 12-18 kn stort sett hele veien. Måtte ha meg litt ro så ble via Egersund. håper det flater seg ut eller mer vestlig/ sørvest retning oppover Jæren. er lov å håpe Redigert 25.Mai.2022 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gullfisk Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Fine hente/bringe tråder dere lager her. Får kysten til å virke ganske kort. Må være litt "på" på båtplassen for å være med, og ikke bare lese i ettertid. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Sjekket Barentswatch nå lite wind bølgehøyde 1.2 nv Redigert 25.Mai.2022 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
nie Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Går så det suser dette. Fortsetter det sånn ligger det vel greit an til å rekke Sydgående Princess i Bergen i 14-tiden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 nie skrev 13 minutter siden: Går så det suser dette. Fortsetter det sånn ligger det vel greit an til å rekke Sydgående Princess i Bergen i 14-tiden :-) Akkurat det skal gå helt fint!??? Klokka er alltid 14 ett eller annet sted i verden!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Ja, slike hentetråder får kysten til å virke så liten... Min båt trives best i 8 knop, og da er det liksom en vinning å ha kommet seg 80 nautiske mil i én retning i ferien (ungene liker best å ligge fortøyd ved siden av en strand) God tur videre! Håper du rekker lokomotivet som skal sørover igjen kl 14 et eller annet sted i verden. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Ser ut som det er håp for å rekke sydgående ekspress ja ? har vært strevsomt oppover i dag. Har lovet meg selv ørten ganger at jeg ikke skal legge ut på motsjøturer. Oslo Bergen virker og føles 3 ganger så langt når været ikke spiller med. I godt vær eller moderat medsjø er det en «walk in the park». På en tur som denne må alle triksene i boka brukes. Sikk-sakk slamom i ytre skjærgård der det er mulig for å få det mer behagelig og effektivt. heretter vil jeg ha ren vind fra N ned Sørlandet og S opp Vestlandet på tur til Bergen og motsatt andre veien ?? Bav’en har fått strekke litt på beina etter Feisten. Kjørte via Bokn og svinger inn Karmsundet i gode 28 kn i solskinn og med cabrioleten åpen og popanlegget på Max ? 1 hour ago, Solbris II said: Akkurat det skal gå helt fint!??? Klokka er alltid 14 ett eller annet sted i verden!??? du får holde rutetabellen i dag Erik ? Redigert 25.Mai.2022 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 sap_2000 skrev 33 minutter siden: Kjørte via Bokn og svinger inn Karmsundet i gode 28 kn i solskinn og med cabrioleten åpen og popanlegget på Max ? Gikk da i siste nytt innen banjo da regner jeg med? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 16 minutes ago, Grand Banks jr said: Gikk da i siste nytt innen banjo da regner jeg med? «Fineste chevy’n i» ? Blir nok live-banjo når jeg er på tur med onkel Bjørn Bevilget meg en avstikker gjennom paradegata i Haugesund da jeg ligger noen min før rutetabellen. Ryvarden og bloksene passert. Tenker alltid på Sleipnerulykken når jeg passerer her. kort mellom himmel og helvete… Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Gullfisk skrev for 3 timer siden: Får kysten til å virke ganske kort. Ja, ikke sant Kanskje særlig for oss, som sjeldent kjører lenger en Asmaløy-Grebbestad Gullfisk skrev for 3 timer siden: Må være litt "på" på båtplassen for å være med, og ikke bare lese i ettertid. Logger du deg av? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gullfisk Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Komodo skrev 9 minutter siden: Ja, ikke sant Kanskje særlig for oss, som sjeldent kjører lenger en Asmaløy-Grebbestad Logger du deg av? Nei, er på, men har ikke fått innvilget fri på jobb under pågående hentetråder enda Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Langenuen i dag den så jeg ikke komme Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 29 minutes ago, LALUNA II said: Langenuen i dag den så jeg ikke komme ikke jeg heller ? tenkte jeg måtte prøve noe nytt. 1 nm lengre enn ruta vi vanligvis går mellom Bømlo og Stord. nærmer meg Korsfjorden og ser Sotra der fremme. Ser ut som jeg er fremme litt over 13:00 og det er jeg som må vente på Erik ? . Ikke galt med 190 nm bokført innen (litt sen) lunsjtid. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Ikke alle som har eget hus oppkalt etter seg!??? Du har jaggu stått på!??? Redigert 25.Mai.2022 av Solbris II (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) Ikke dårlig det Ståle Da er det bare å vente på returen hos SOLBRIS II Redigert 25.Mai.2022 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Det går unna når ekspressen/ @sap_2000 er på tur Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 DA ser det ut til at han fortøyer i Bergen Bra kjørt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LAKA Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Imponerende kjørt dette. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Wow! Greit med en slik kamerat som bare kjører opp båten fra Oslo til Bergen på 1,5 døgn... Alene. Godt du fikk hvilt deg litt da @sap_2000, etter legens anbefaling... Da blir det P57 ned igjen regner jeg med, med en anelse mer drivstoff per nm. Håper dere har god tid og lyst til å dokumentere den turen også. Så slipper jeg å være for mye konsentrert på jobben mener jeg... Godt jobbet... eh.. slappet av! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Da var båten inspisert, godkjent og levert ? men denne, østlandsekspressen virker å være noen minutter etter rutetabellen ? Hvilen kommer nå @Grand Banks jr, på sofaen i P57 med privatsjåfør og greier. Håper erik har kjøpt inn drueklaser og sjampis ? litt bilder og statistikk. Forbruket ble 3,3 og 3,5 l/nm. Ca 185 mil i dag. båten funket veldig bra. Ingen lyter ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hekkbølgen Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Nok en tur unnagjort i imponerende driv ? Kan skrive under på at motsjø tur et dritt, ref Lamgesund og sydover. Men posten skal frem som det heter.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.