Jump to content

Sveise fenderlist med tilsats?


Timmeeh

Recommended Posts

Har en relativt gammel båt med en del sår i fenderlisten. Har tettet noen sprekker med tec7 og det er satt på noen skjøtestykker tidligere i livet. 
 

jeg er ikke interessert i å høre at jeg burde skifte den. Det er ikke på årets budsjett :p 
 

Ser maritim skriver litt om rep av fenderlist og at det skal være mulig å sveise slik de gjør med gulvbelegg. De er vel av pvc? Er det bare å kjøpe tilsats av samme farge og prøve? 
 

gjerne del noen bilder og fremgangsmåte rundt dette.

Link to post
Share on other sites

Ja, om den er i pe kan den sveises med ekstruder eller slik varmepistol med manuell trådmating gulvleggerne og taktekkere bruker.(får speil også til de varmepistolene.)

De nyere fenderlistene jeg har byttet til har sett ut som PE, men på noen båter virker det som er et annet mykere materiale, som kan bli både porøse og sticky.

Jeg vet ikke noe om hvor sveisbare de andre plastyper er.

Link to post
Share on other sites

Den er jo blitt matt og litt grov i finishen hvis dere skjønner, har aldri sett det på PE rør eller noe annet i PE.. så tror det må være pvc. 
 

Får vel bare prøve med tråd og gjøre som de har gjort her under «pendelsveis», det så «jæft» ut. 
 

https://inter-supply.no/hvordan-sveise-med-varmluft/

 

skal sette garn over hekken så kan ikke ha masse skjøtestykker med bolter og drit som hekter seg da, det må barberes glatt alt. 

Link to post
Share on other sites

Haill skrev 17 minutter siden:

Er nok som du antyder PVC, disse fenderlistene.

Etter noen søk på nett, ser det ut som materialet er godt sveisbart, såfremt det ikke er forsteinet eller for forringet av elde.

Første gang for alt. Skal bestille opp tråd så får jeg teste med varmluftpistolen. Snart bare en uke igjen av jobbturen da begynner nettshoppingen :giggle: så arbeidet ligger klart til en kommer hjem

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...