Jump to content

Bytte / Reparere kalesje.


Goddis77

Recommended Posts

Du kan jo forhøre deg med Hauge Produkter på Nesttun/Apeltun. De har egen systue. Om de reparerer vet jeg ikke sikkert, men de har i alle fall forstand på hva som er mulig. (Dessverre har de også forstand på priser ... 9.000 for nytt flybridge-trekk til Hangarskibet synes jeg er litt i overkant :crazy: )

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Sømmene i kalesjen er begynt å gå fra hverandre. Samtidig ser ikke den særlig pen ut lengre.

Har vært tett hele veien, men begynner å lekke inn vann nå. Bør jeg bytte den, eller kan denne repareres?

Hva er lurest?

Er i samme situation som deg. Valgte å bestille meg ny. Uansett så vil det fra nå av være nødløsninger og i det lange løp dyrere enn å hoppe i det med en gang.

Lapper på den gamle og vil da bruke den som vinterkalesje.

Link to post
Share on other sites

Tenkte det samme. Har ingen vinterkalesje nå, og det hadde jo vært kjekt å ha en til dette formålet.

Tenkte også å få en kalesje med håndtak i sidene, da det ikke er noe å holde seg i visse steder når en går rundt båten.

 

Hva koster sånn ca. en ny kalesje?

Båten er 26 fot.

Link to post
Share on other sites

Til min båt betaler jeg i underkant av 15.000. Min kalesje er todelt. Har også de "håndtaka" du tenker på, veldig kjekke å bare holde seg i.

Bestillt min hos Alf Hansen og foreløpig ser det veldig bra ut med servicen.

Kom en kar og hadde med seg en grovsydd kalesje og tok tilpassninger på båten. Så helt perfekt ut.

 

Fikk på min en grei rabatt fordi jeg bestillte den i fjor sommer.

Link to post
Share on other sites

Til min båt betaler jeg i underkant av 15.000.

Aldeles fryktelige priser!! Da jeg kjøpte kalesje tli Viksund'en betalte jeg 9.000 inklusive nye bøyler, knapper og alt som skulle til. Da fikk jeg en tusenlapp i høstrabatt.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Aldeles fryktelige priser!! Da jeg kjøpte kalesje tli Viksund'en betalte jeg 9.000 inklusive nye bøyler, knapper og alt som skulle til. Da fikk jeg en tusenlapp i høstrabatt.

Må legge til at jeg bestillte en bedre type kalesjeduk. Kalesjen er todelt også om det gjør noen forskjell.

Legger inn glidelåser i lommene til bøylene etc. Alt gir noen kroner ekstra.

 

Klart det koster, men når de gjør det med en slik service, prøving på båt og kommer tilbake tilslutt for å etterkontrollere at alt er perfekt.

Link to post
Share on other sites

Hvis det kun er sømmene som er dårlige så burde den kunne la seg fikse til under tusenlappen. Sømmer er det rimeligste du kan fikse på kalesjen, regner med at de klarer å sy over hele kalesjen på en god time. Og en vinterkalesje er uansett greit å ha her på vestlandet, vinteren her sliter godt på kalesjen.

 

Jeg har ikke vinterkalesje til min, kun den nye som jeg fikk med båten og monterte i sommer. Synd å måtte utsette den for vinterværet :sad: . Men den beskytter nå resten av båten da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Joda... :lol::lol: Men den hadde nå holdt seg penere lengre ved kun sommerbruk, selv om jeg synes det var veldig greit at du kjøpte ny kalesje før du bestemte deg for å selge meg båten :wink: . Merker at den begynner å få svarte vinterstriper nå, men det får jeg ta til våren. Sånn sett så kunne den jo ha ligget uten kalesje i vinter i og med at den er selvlensende, men jeg har fortsatt en del å gjøre i motorommet så det er greit å ha det tørt der. Har en ide om at det holder seg tørrere inni båten også med kalesje på...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har selv levert kalesjen på vask og impregnering....samt rep/sying av sømmer som begynner å bli "huff" eller "oj". Dette koster 1/5 del av hva ny (ca.17.000,-) koster for meg.

 

Men fikk en "tommelfingerregel" servert: Kalesjeduken holder i ca 10 år. Derimot sømmer og vinduer holder i kun ca 5 år. Er altså kalesjen ca 5-6 år,kan det være lurt og "fixe" litt på den. Synes selv det er litt "råflott" i disse tider og legge 15-17.000,- kr i kalesje...når den gamle kan brukes noen år til.

 

Mvh Jørgen

Link to post
Share on other sites

hei

 

 

Hvor leverte du kalesjen din jorg-1, og hva betalte du?

 

Det er riktig det vinduer på kalesjen de holder 4-5 år men en del har å si hvor utsatt man ligger til med hensyn til solen, for solentar også sømmene på kalesjen 5-7 år da er set lurt å ta en oversøm.

fikk du prisen på ny kalesje på samme sted?

var det en skreddersydd eller en maltat altså en som du får i postoppkrav??

 

Er selv veldig fornøyd med Arvid Thoresen båtkalesjer as i Tønsberg de gjør alt innen båtkalesjer

vasker og impregnerer og rep. og de har også sydd ny til meg.

 

Skipper_worse må også følge med itiden vi lever i 2005 med bomringer og det hele!!!!!!!

kansje de må bankes inn he-he :smash:

 

 

beste hilsen fornøyd kunde. :flag:

Redigert av ulrik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...