Redman Startet 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2022 Hei. Jeg har en Mercruiser 4.3 V6 med forgasser, og el. bensinpumpe. Motoren starter lett med bensin i forgasser, men dør ut med en gang bensinen er forbrukt. Etter hva jeg forstår får bensinpumpen strøm fra 2 steder. Over starter ved oppstart, så via en oljetrykksbryter når oljetrykket blir over 5 psi. Siden min motor dør ut, kan det være oljetrykksbryteren som er defekt? Har målt 12V ned til denne bryteren. Forslag tas i mot med takk? Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Kan være enklere enn det?! Har du nylig bytta bensinfilter? Fylte du da bensin i det nye filteret? Da vil du få samme effekt som du forklarer. I hvert fall på min Merc 4,3 MPI. Lykke til! Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
dieselfan Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Redman skrev for 2 timer siden: Motoren starter lett med bensin i forgasser, men dør ut med en gang bensinen er forbrukt. Du kan bekrefte teorien din med å sette en liten påhengertank over motorhøyde og koble slangen rett på bensinnippel på forgasseren. Redman skrev for 2 timer siden: Forslag tas i mot med takk? Ville satt et manometer på T-kobling inn på forgasseren for å få bedre oversikt over hva som faktisk skjer Sitér dette innlegget Link to post
Redman Svart 28.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Takker for konstruktive forslag. Filter ble fylt opp ved bytte. Problemet er at bensinpumpen ikke vil gå når motoren har startet. Tenker derfor at problemet ligger på oljetrykk siden? Sitér dette innlegget Link to post
Redman Svart 16.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2022 Til orientering viser det seg at oljetrykksbryteren var defekt. Bytte denne, motoren startet opp med en gang. Noen av dere som vet hvor strømmen til bensinpumpen kommer fra når man skrur på tenningen? Hører bensinpumpa går i noen sekunder(ca 10-20) for å bygge opp trykk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.