Jump to content

Mercruiser 4.3 V6 - Startproblem

Redman

Recommended Posts

Hei. Jeg har en Mercruiser 4.3 V6 med forgasser, og el. bensinpumpe.  Motoren starter lett med bensin i forgasser, men dør ut med en gang bensinen er forbrukt. Etter hva jeg forstår får bensinpumpen strøm fra 2 steder. Over starter ved oppstart, så via en oljetrykksbryter når oljetrykket blir over 5 psi. Siden min motor dør ut, kan det være oljetrykksbryteren som er defekt? Har målt 12V ned til denne bryteren. Forslag tas i mot med takk?

Redman skrev for 2 timer siden:

Motoren starter lett med bensin i forgasser, men dør ut med en gang bensinen er forbrukt.

Du kan bekrefte teorien din med å sette en liten påhengertank over motorhøyde og koble slangen rett på bensinnippel på forgasseren.

Redman skrev for 2 timer siden:

Forslag tas i mot med takk?

Ville satt et manometer på T-kobling inn på forgasseren for å få bedre oversikt over hva som faktisk skjer

• 3 uker senere...

Til orientering viser det seg at oljetrykksbryteren var defekt. Bytte denne, motoren startet opp med en gang. Noen av dere som vet hvor strømmen til bensinpumpen kommer fra når man skrur på tenningen? Hører bensinpumpa går i noen sekunder(ca 10-20) for å bygge opp trykk.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...