Jump to content

Hvilken firmaer i nærheten av Tønsberg tar rens/service av dieseltank?

Comforthe

Recommended Posts

Hei!

Hadde planer om å gå over dieseltanken i båten nå på forsommeren, men innser at jeg ikke rekker dette. Her på forumet nevnes av og til firmaer som driver med dette. Nå sitter jeg og søker litt og ser at disse ligger litt rundt omkring i landet.

Noen her som vet om noen i Tønsberg (eller i alle fall Vestfold) som tar slike jobber? Hvis noen har hatt gode eller dårlige erfaringer så mottar jeg gjerne tips om det også.

Båten er en Nimbus 310C.

Hilsen Simen

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

• 2 uker senere...

Oppdatering med anbefaling av firma:

Jeg endte opp med å la Sandene AS fra Larvik rense dieselen og dieseltanken min. De installerte også et ekstra mannlokk og byttet filtre. Hyggelige folk og topp service. Arbeidet ble påbegynt allerede dagen etter jeg tok kontakt og de leverte til antydet pris.

Tommel opp! :)

Heldigvis hadde jeg ikke vann eller dieseldyr i tanken, men en del avleiringer som var godt å få fjernet. 

Comforthe skrev On 7.6.2022 at 22.28:

Jeg endte opp med å la Sandene AS fra Larvik rense dieselen og dieseltanken min. De installerte også et ekstra mannlokk og byttet filtre.

Interessant. Med ekstra mannlokk får man en unik mulighet til å rengjøre tanken mekanisk med børste og såpevann, det eneste som holder i lengden etter min mening. Har du mulighet for å legge ut et par bilder av mannlokkinstallasjonen?

Comforthe skrev On 7.6.2022 at 22.28:

Heldigvis hadde jeg ikke vann eller dieseldyr i tanken, men en del avleiringer som var godt å få fjernet. 

Viktig å få vekk slike avleiringer. Selv om de er faste og ikke blir med videre til dieselfiltrene, vil det danne seg pittingkorrosjon under slike avleiringer. Så sant tanken ikke er i plast da. 

Komodo skrev for 3 timer siden:

Viktig å få vekk slike avleiringer. Selv om de er faste og ikke blir med videre til dieselfiltrene, vil det danne seg pittingkorrosjon under slike avleiringer. Så sant tanken ikke er i plast da. 

Eller karbonstål.

Komodo skrev for 19 timer siden:

Har du mulighet for å legge ut et par bilder av mannlokkinstallasjonen? 

Jeg har dessverre ikke bilde av tanken etter ekstra mannlogg ble laget/montert. Skal prøve å ta ett ved neste anledning. Mannlokket ble montert for å få tilgang på baksiden av et skvalpeskott, noe jeg ser på som en oppgradering til senere.

Sandene AS la forøvrig ut noen bilder av jobben på sin facebook side. Der legger de ut bilder av mange jobber. Jeg er "kunden som skal på langtur med en Nimbus 310", hvis du sjekker det ut :) https://www.facebook.com/dieselteknikk

Har i etterkant hørt at flere forsikringsselskap benytter dem også.

Hulda skrev for 16 timer siden:

Eller karbonstål.

Jeg har sett tilsvarende tæringer under avleiringer i bla. hydraulikktanker i svartstål også. Vet ikke om det kan kalles pittings, men det var i alle fall lokale tæringer tvers gjennom stålet, og ørten hull tvers gjennom plata i bunn. Så akkurat ut som pittings, men mulig korrosjonsformen er en annen?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...