Black sea Startet 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2022 (redigert) Hei. Har en Perkins 4.236 Noen som som har greie på hva slags drivstoff filter , Olje filter og bokstav og nummer på Kilereima jeg skal bruke på motoren. PS noen som ser dette ? Redigert 30.Mai.2022 av Black sea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Prøv å ta bilder av filtere, så ser du sikkert noe tall og bokstaver..(ord) så kan du sikkert få greie på hva de heter, med hjelp av bildene. Når det gjelder reima, så er nok det enkleste å demontere den. Å ta den med til en leverandør. Er antakelig flere typer på disse motorene. Hvertfall forskjellige lengder Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Black sea Svart 15.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2022 Ja da fikk jeg i allefall ikke svar på det jeg spurte om her inne. Så da er vi alle like bleike og uvitende om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2022 Black sea skrev 6 minutter siden: Ja da fikk jeg i allefall ikke svar på det jeg spurte om her inne. Så da er vi alle like bleike og uvitende om dette. Vel, trist du ser sånn på det. Jeg ba deg jo om å ta bilder, så kunne vi nok sett nærmere på saken. Men det har du ikke gjort. Bilder forteller oss mye? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gudrun Svart 15.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2022 (redigert) Beklager du føler det sånn! Men som Bjørn skriver sier bilder mer enn kun tekst. Den motoren ble levert ny fra fabrikk i rundt 25 år. Tror det var rundt 64/65 første ble trillet ut fra samlebåndet. Men den ble ikke bosset samme dag siste forlot fabrikken. Nei den levde videre i små lastebiler, trucker, traktorer og som generator for å nevne noe. I båt havnet den som fra rundt 70hk og de siste versjonene var vel på 85 hk. En del firma mariniserte disse for bruk i båt. Lancing Marine et et firma som fortsatt selger ny marinisering til den motoren. https://www.lancingmarine.com/price-book/page-14/ Motoren din tilhører og de tiårene hvor omtrent det var det glade vannvidd med selvbygging og folk mariniserte glatt en slik for eget bruk. Noe ble kjøpt, noe ble laget lokalt og noe ble bare fjernet. Røk den originale dynamoen ble den byttet ut med noe som befant seg i en ødelagt lastebil som stod i grøftekanten. Den lokale smeden bygget om fester etc når noe skulle byttes og det var langt til neste by. Brakkerter som hadde stått på helt andre motorer ble ombygget så det passet. Noen havnet etterhvert som havarert på finn og en ny runde med ombygginger av deler. Her et eksempel på hvor handle nye deler hvis du vil handle med UK, men spørsmålet er bare om det passer med din motor da? Perkins 4.236 parts (parts4engines.com) Som du kanskje forstår er det et virvar av muligheter her, derfor er bilder til meget stor hjelp. Redigert 15.Juni.2022 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 20.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2022 (redigert) Gudrun skrev On 15.6.2022 at 19.35: Her et eksempel på hvor handle nye deler hvis du vil handle med UK, men spørsmålet er bare om det passer med din motor da? Perkins 4.236 parts (parts4engines.com) Har handlet hos parts4engines til min VP 2030 - som jo er en Perkins. Veldig god nettbutikk. Redigert 20.Juni.2022 av Steihy (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Almvik Svart 21.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2022 Hør med han som driver https://www.dieselmann.no/ Han har jobbet lenge med Perkins =) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2022 Black sea skrev On 15.6.2022 at 17.44: Ja da fikk jeg i allefall ikke svar på det jeg spurte om her inne. Så da er vi alle like bleike og uvitende om dette. Ja, nå fikk jeg virkelig lyst til å hjelpe.. ? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2022 Har ikke sett denne før nå. Men send meg en pm. Jeg kan hjelpe deg med de filtrene du skal ha. Har hatt Perkins 4.236. Knall motor. Fu kan også ringe meg på 90717116. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Black sea skrev On 15.6.2022 at 17.44: Ja da fikk jeg i allefall ikke svar på det jeg spurte om her inne. Så da er vi alle like bleike og uvitende om dette. Merkelig holdning du inntar her Black sea. Forumet er basert på frivillighet, og at folk hjelper hverandre gratis. Mange sitter i timesvis og leser på forumet, og bruker mye av sin fritid på å hjelpe andre. Det er nesten ikke grenser for hva man kan få hjelp til her inne. Men det er jo et gi-og-ta forhold. Noen logger seg kun inn når de har et problem og trenger hjelp, andre bidrar mer enn de mottar. Hva har du gjort? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ugleseth Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Pleier da aldri å være et problem å kjøpe filter til en Perkins dieselmotor så lenge man vet type og serienummer. Når det gjelder kilerem kan det være flere varianter. Mål kileremsporet i remhjulet. Mål med en hyssing omkretsen på kileremma (hvis omkretsen ikke står på remma) Sitér dette innlegget Link to post
Black sea Svart 25.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2022 Takker Sitér dette innlegget Link to post
Black sea Svart 25.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2022 (redigert) Hei alle sammen. Jeg har vært på ferie så derfor ikke fått svart dere. Ønsker dere en fortsatt fin sommer. Redigert 25.Juli.2022 av Black sea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Black sea Svart 25.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2022 Komodo skrev On 23.6.2022 at 8.43: Merkelig holdning du inntar her Black sea. Forumet er basert på frivillighet, og at folk hjelper hverandre gratis. Mange sitter i timesvis og leser på forumet, og bruker mye av sin fritid på å hjelpe andre. Det er nesten ikke grenser for hva man kan få hjelp til her inne. Men det er jo et gi-og-ta forhold. Noen logger seg kun inn når de har et problem og trenger hjelp, andre bidrar mer enn de mottar. Hva har du gjort? Hva mener du egentlig ?. Jeg spurte bare om noen viste det. Merkelig holdning !!! Sitér dette innlegget Link to post
Black sea Svart 25.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2022 Bjørn Løvjomås skrev On 15.6.2022 at 17.52: Vel, trist du ser sånn på det. Jeg ba deg jo om å ta bilder, så kunne vi nok sett nærmere på saken. Men det har du ikke gjort. Bilder forteller oss mye? Hei. Så mld først nå da jeg har vært på ferie. Sitér dette innlegget Link to post
Black sea Svart 25.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2022 Chilli Solbris skrev On 22.6.2022 at 21.37: Har ikke sett denne før nå. Men send meg en pm. Jeg kan hjelpe deg med de filtrene du skal ha. Har hatt Perkins 4.236. Knall motor. Fu kan også ringe meg på 90717116. Hei. takk for svar. Jeg har vært på ferie derfor ikke svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.