Jump to content

QuickFix drensplugg gummibåt


BennyHill

Recommended Posts

Heisann

Skulle en tur ut med jolla istad, får slengt den ned fra daviteren og det kommer vann inn rundt selve pluggen. Prøvde å teipe 1-2 runder med trikker teip for å se om det hjalp uten hell.

noen som har noen forslag til andre løsninger? Ligger langt utpå på en holme så ikke bare bare å komme seg til butikk 😅

Link to post
Share on other sites

Er det o-ring på pluggen ute? Eller er tetningen i gummilappen som skal fungere som enveisventil?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev 23 minutter siden:

Oops! Riktig svar på feil spørsmål…

 

Dette tipset funker hvis selve korken er borte, men det var jo ikke tilfellet denne gangen…

 

På vår Maritim-jolle kunne jeg bruke korken fra en boks med CRC 5-56. Den passer perfekt.

 

A0B877BA-A475-4684-8A92-F1A3C229506F.jpeg.a85341e52669e641d3849db4eb6455fa.jpegLurt tips! Takk , skal se hva jeg har i god- skuffen

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket at det ikke ligger noe rusk eller noe under gummilappen slik at den ikke tetter?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det er en litt annen konstruksjon på Zodiacen vår, er en hendel innvendig for å åpne/lukke dreneringen. Men her er det også en slik gummilapp som virker som en enveisventil og som skal tette når ventilen er stengt. Denne morknet og begynte å lekke. Jeg klippet/skar til en ny av en sykkelslange. Dette har funket i flere år nå. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev On 4.6.2022 at 12.58:

Det er en litt annen konstruksjon på Zodiacen vår, er en hendel innvendig for å åpne/lukke dreneringen. Men her er det også en slik gummilapp som virker som en enveisventil og som skal tette når ventilen er stengt. Denne morknet og begynte å lekke. Jeg klippet/skar til en ny av en sykkelslange. Dette har funket i flere år nå. 

Ja jeg tror jeg skal prøve å bytte den gummien. Tusen takk for tips !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...