Jump to content

OMC Cobra til Mercruiser drev


Blue Sky

Recommended Posts

Hei,

 

Om sjansen byr seg en gang i fremtiden kunne jeg tenke meg å bytte drev fra mitt eksisterende OMC cobra til Mercruiser drev.

 

Cobradrevet fungerer knirkefritt, men siden jeg har Mercruiser motor så hadde det vært behagelig å hatt "en pakke".

 

Det jeg lurer på er om "hullet" i hekken kan brukes som det er, eller må dette støpes igjen og kuttes ut på nytt?

 

Når det gjelder Mercruiser drev på en 25 fots cabincruiser på ca. 2000 kg med V8 på 210hk, hvilket drev er å anbefale? Alfa eller Bravo 1-2-3?

 

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Om jeg ikke har misforstått så har Volvo P en "trade-in" ordning hvor du leverer OMC drevet og får et Volvo P drev med alt mikk makket og gjerne fast pris montering i bytte med en hel del penger.

 

Det jeg har sett så ganske prisgunstig ut - det er antakelig "dumping" for å få OMC ut av markedet. Og så er du jo trygg på at det ikke er noen tekniske snubletråder i og med "trade-in" ordningen.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Takker så mye for svar!!

 

Om det kun er å bore to nye hull, så vil jo dette gå som en drøm, enklere blir det ikke....

 

Når det gjelder Alfa drev, er det maks 300 hk? og trenger dette drevet "tenningskutt" ved giring?

 

Hvilke fordeler har jeg ved å velge et Bravo drev? og hvilken utveksling har Bravo drev beregnet på bensin?

 

Har hørt at Bravo drev trenger ekstra kjøling i form av drev-dusj, men dette gjelder kanskje primært ved diesel installasjoner? Slipper man "tenningskutt" på disse?

 

Mye spørsmål på en gang, men.....

 

Vennlig hilsen

Blue Sky

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...