Blue Sky Startet 23.November.2005 Del på Facebook Startet 23.November.2005 Hei, Om sjansen byr seg en gang i fremtiden kunne jeg tenke meg å bytte drev fra mitt eksisterende OMC cobra til Mercruiser drev. Cobradrevet fungerer knirkefritt, men siden jeg har Mercruiser motor så hadde det vært behagelig å hatt "en pakke". Det jeg lurer på er om "hullet" i hekken kan brukes som det er, eller må dette støpes igjen og kuttes ut på nytt? Når det gjelder Mercruiser drev på en 25 fots cabincruiser på ca. 2000 kg med V8 på 210hk, hvilket drev er å anbefale? Alfa eller Bravo 1-2-3? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Jeg skiftet fra OMC cobra til Mercruiser Bravo 2 og måtte kun bore 2 ekstra hull !! Alpha drev er bra nok til denne motoren, men det har jo vært en del Mervruiser B3 med bensin utveksling til salgs idet siste og jeg vil anbefale det når du først tar jobben Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
evenR4u Svart 24.November.2005 Del på Facebook Svart 24.November.2005 Om jeg ikke har misforstått så har Volvo P en "trade-in" ordning hvor du leverer OMC drevet og får et Volvo P drev med alt mikk makket og gjerne fast pris montering i bytte med en hel del penger. Det jeg har sett så ganske prisgunstig ut - det er antakelig "dumping" for å få OMC ut av markedet. Og så er du jo trygg på at det ikke er noen tekniske snubletråder i og med "trade-in" ordningen. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue Sky Svart 24.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2005 Takker så mye for svar!! Om det kun er å bore to nye hull, så vil jo dette gå som en drøm, enklere blir det ikke.... Når det gjelder Alfa drev, er det maks 300 hk? og trenger dette drevet "tenningskutt" ved giring? Hvilke fordeler har jeg ved å velge et Bravo drev? og hvilken utveksling har Bravo drev beregnet på bensin? Har hørt at Bravo drev trenger ekstra kjøling i form av drev-dusj, men dette gjelder kanskje primært ved diesel installasjoner? Slipper man "tenningskutt" på disse? Mye spørsmål på en gang, men..... Vennlig hilsen Blue Sky Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brumle Svart 24.November.2005 Del på Facebook Svart 24.November.2005 Har Bravo 2 Diesel på vår båt. ikke noe tenningskutt på dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.