Ynoxia Startet 7.Juni.2022 Del på Facebook Startet 7.Juni.2022 Hei forum ! Stolt eier av nimbus 22 nova. Har oppdaget litt vann under inspeksjon luke ved batteribank, og fatter ikke hvor det kommer fra.. alle scuppere er tette. Noen med erfaring med dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 7.Juni.2022 Del på Facebook Svart 7.Juni.2022 Ingen erfaring med den båten, men det generelle råd er først å smake på vannet for fastslå om det er salt vann eller fersk vann fra regn. Deretter søke etter inntrengning. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Fantino Svart 8.Juni.2022 Del på Facebook Svart 8.Juni.2022 Å tegne krittstreker for å finne ut hvor det renner fra er ofte lurt! Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Juni.2022 Del på Facebook Svart 8.Juni.2022 Billa skrev for 15 timer siden: Ingen erfaring med den båten, men det generelle råd er først å smake på vannet for fastslå om det er salt vann eller fersk vann fra regn. Deretter søke etter inntrengning. Eller batterivann/syre ? (helst ikke smake på det). Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 8.Juni.2022 Del på Facebook Svart 8.Juni.2022 Nei, hvis det ligger slik til så avstår jeg. Sannsynligvis så er det regnvann. Bruker å være det. Har funnet regnvann på mange steder på flere båter. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Fry Svart 8.Juni.2022 Del på Facebook Svart 8.Juni.2022 Hadde det problemet selv i min Nova 22. Der var det tettingen rundt luken over drivstofftanken som var dårlig. Vil anbefale å ta opp luken og sjekke for råte før du legger på ny. Jeg måtte felle inn litt friskt treverk i kanten på luken der det hadde kommet inn vann over lang tid. Sitér dette innlegget Link to post
Ynoxia Svart 9.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2022 Hei Forum ! Tusen takk for innspill forum ! Nå er det slik at det ikke er snakk om mye vann noen liter dan og vann, men vann er vann, og kan frata meg nattesøvnen når jeg ikke finner ut opphavet. Batteri syre er det ikke, kjølsvin tømt med ny o-ring akter, så da er det mest trolig regnvann. Støtter meg til FRY sitt svar, da jeg har skifting av trevirke under dekks teaken på to-do lista til vinteren. Ønsker dere alle god sommer , nyt dagene, og med ønsket vann :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tregast Svart 26.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2022 Hei Jeg er også ny eier av Nimbus Nova 22 og oppdaget det samme - vann under batterikassa. Har nå tatt opp dørkplata over tanken og ser at det er endel vann der også. Det er regnvann og kommer sannsynlig fra utett pakning i dørken. Blir jo litt interessert i å sjekke rommene på begge sider av tanken også. Er det noen som vet hvordan man kommer til der uten å rive for mye? Det er teak på dørken og skruene er plugget. Er dørken under teaken "helstøpt" eller kan man komme til ved å fjerne teakplata? Ynoxia skrev On 7.6.2022 at 16.49: Hei forum ! Stolt eier av nimbus 22 nova. Har oppdaget litt vann under inspeksjon luke ved batteribank, og fatter ikke hvor det kommer fra.. alle scuppere er tette. Noen med erfaring med dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.