Jump to content

Båtkjøp med Mercruiser 1,7 dti, fallgruve eller smart?

lasseman

Recommended Posts

Da har lest igjennom alt som er blitt skrevet og jeg takker for alle svara. Båtkjøpet mitt ble ikke 1.7 literen, men Volvo Penta D3 160hk, 2,4 liter og 5 syl. Leser at det noen utfordringer med denne også, men jeg føler meg mye tryggere på dette kjøpet. Båten ble en Skibsplast 660.  

Redigert av lasseman (see edit history)
Teerex skrev On 9.6.2022 at 22.55:

2-literen som kom i 2008 er stort sett en god motor. Finner vel ikke mange 2,8 i båter som kan ha blitt levert med 1,7. Men 2,8 kom jo drøyt 10 år tidligere da.

Det var tidligere 3-4 Uttern C68 med 2.8 literen i havna her.   En kamerat av meg hadde en i 3-4 sesonger.   

Vet ikke om C68 ble levert med 1,7 literen  - håper iallefall ikke det..!   

2.8/200 hk passet bra til denne båten, jeg ville ikke hatt så veldig mye mindre

Ellers enig med Dieselfan her, og etter min oppfatning så er 20 fot for mye for 1,7 literen

dieselfan skrev On 9.6.2022 at 17.01:

I en lett båt er gen II ok. 

I en tung båt eller dyp V-bunn, ville jeg valgt en 2.8 liter.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ugleseth skrev On 12.6.2022 at 8.00:

Nå tror jeg du blander begrepene QD . Du tenker sikkert på snekkefart. Det er et fartsområde omkring 5-8 knop.   

If it walks like a duck osv...

Poenget var, i tilfelle det ikke ble oppfattet, de fleste som ønsker båt med 40hk ville nok kjøpt en snekke, isteden for å betale for en masse hester som bare må stå på stallen.

Redigert av quantumduck (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...