Usabel Startet 10.Juni.2022 Del på Facebook Startet 10.Juni.2022 Jeg sliter med at motoren går fort varm og blir overopphetet. Det jeg har gjort er å: Bytte sjøvannsinntak. Byttet termostathus da stussen til slangen var mer eller mindre oppspist. Byttet dårlige slanger og slangeklemmer. Sjekket at pumpa går rundt. Hatt 2 ganger systemrens i motoren. Byttet impeller. Byttet impellerlokk og pakning, satt inn med glyserin. Prøvd med og uten termostat. Det er flere stusser som er dårlige og jeg fikk beskjed når jeg kjøpte båten i fjor at den trengte mye kjærlighet. Noen som har noen råd? Tenkte at jeg skulle prøve å kjøre ferskvann fra bøtte som det neste, kan visstnok sette seg fas skjell har jeg hørt. Det kommer vann ut gjennom eksosen, litt hvit røyk. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 10.Juni.2022 Del på Facebook Svart 10.Juni.2022 Jeg hadde i mange år en 4.108, der endte jeg opp med å kjøre uten termostat en periode til jeg fant ut at det var sirkulasjonspumpen som var dårlig. Dette var ferskvannskjølt versjon så jeg vet ikke om du har denne? Blå pil på bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Usabel Svart 11.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2022 Hei og takk for svar. Sirkulasjonspumpa går rundt, men er ikke sikker på om den gir riktig effekt siden motoren koker å koker. Jeg skal se, så kan jeg jo laste opp noen bilder. Det går ikke sånn ut av impelleren som det du har, dessverre... Sitér dette innlegget Link to post
Usabel Svart 11.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2022 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.