Jump to content

Kalesje/Tresfjord 28


Avmønstret4

Recommended Posts

Skulle bestille ny kalesje av Alf. Hansen til båten, men det viste seg å ikke være så lett.

Alf. Hansen har overtatt malene til Rofi som da har originalmaler til bl.a. Tresfjord.

Men jeg ønsker meg den typen som er noe forlenget i taket bak, dvs som er ca 30-40 cm lengre i taket slik at det går an å sitte bak uten å bøye hodet pga kalesjen.

De hadde laget en mal til dette, men visste ikke om det var til båter før eller etter 81???? :crazy:

Dvs malen skal vist være noe forandret fra før 81 til etter 81, og de vet ikke hva forskjellen er eller hvem av malene de brukte. :crazy:

Så da må jeg isåfall ta en tjangs å bestille og se om den passer, hvis ikke skulle de rette det opp.

Det er bare det at jeg synes det hadde vært greit å slippe alt dette "røret".

Er det noen som vet noe mer om dette eller andre produsenter som har lagd tilsvarende.

Prisen hos Alf. Hansen er ikke avskrekkende, dvs ca 12000,- + 200,- pr ekstra vindu.

Mvh

Link to post
Share on other sites

Steinar du har ikke noe mer om firma som f.eks tlf, adresse, mail etc?

Mvh

 

Og når det gjelder Thoresen i Tønsberg så var jeg å så på en Tresfjord i Tønsberg før jeg kjøpte min, og den hadde en nysydd kalesje fra Thoresen som var meget fin, bortsett fra prisen 20000,- :puke:

Mvh

Redigert av firefighter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg trenger også ny kalesje til min Tresfjord 28, så jeg har undersøkt litt.

 

Alf Hansen. Under 10 000.- (ved bestilling før jul).

 

Arvid Thorsen, Ollebukta (33 31 28 79)

fra 15 til 25 000.- Veldig ivrig på at han kan spesialtilpasse, men det blir jo dyrt. Han hadde bla. laget en som ga bedre plass til hodet på de som sitter bakerst. Praktisk, men ikke så pent (og 25 000 p.g.a. nye bøyler)

 

 

Per O. Mayer 33 36 51 84

Her har jeg til slutt bestillt fra: 13 400.- for standard løsning + et par ekstra glidelåser.

 

 

 

Arvid Thorsen og Per O Mayer ville begge ta mål direkte på båten først, deretter montere den. (Altså to besøk på båtplassen) Jeg tror det kan være lurt for at den skal sitte skikkelig.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

:wink:

Hei.

 

Prøv Hauge Produkter i Bergen.

 

Steinar

 

Steinar du har ikke noe mer om firma som f.eks tlf, adresse, mail etc?

Mvh

 

,- :

M

 

Hei.

 

Hauge Produkter holder til på Nestun utenfor Bergen Tlf.55132100.

Lukke til.

 

Steinar

 

Inngår Vanisian i Hauge Produkter's portefølge? Har anbefalt dette firmaet 2 ganger nå, en med og en uten tel.nr.

Hei.

 

Du må våkne opp frå din drømmeverden når skrivekløen tek deg, Baisiken. :wink:

 

 

Steinar

Redigert av Vanisian (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...