Grand Banks jr Startet 12.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2022 Det ble en liten flekk på ca 4-5 cm som snek seg over maskeringstapen, og poden gav ikke beskjed før den var godt og vel tørr. Har prøvd å vaske bort med white spirit, og jeg får fjernet det som ligger utenpå plasten, men det er noe som sitter igjen. Kan virke som det har trekt inn i topcoaten. Hva kan brukes for å fjerne slike flekker? (Kom på nå at jeg ikke har prøvd Aceton, må prøve det senere.) Har googlet og sjekket her i forumet, men har stort sett funnet ting som har med å fjerne bunnstoff under båten før man skal prime på nytt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 12.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2022 Skrap bort det verste med en trebit eller ei vindusskrape i plast, og vask bort resten med aceton. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2022 Topp! Da blir det det når jeg kommer meg hjem Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Arneha113 Svart 13.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2022 Og poler der du har brukt aceton Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2022 Polér eller voks? Antar du tenker på voks, for å beskytte topcoat? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Dr Nelson Svart 13.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2022 Silikonfjerner spray funker og veldig godt Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 14.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2022 Dette stoffet virker på det meste.... Sitér dette innlegget Link to post
Arneha113 Svart 14.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2022 Grand Banks jr skrev for 14 timer siden: Polér eller voks? Antar du tenker på voks, for å beskytte topcoat? Ja, aceton fjerner alt fra gelcoat Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 14.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2022 Motorvask eller bensin er også en gode løsemiddel. Blir det umulig å fjerne med løsningsmiddel så må du kanskje slipe/rubbe litt... Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 14.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2022 Jeg ville først forsøkt å fjerne mekanisk. Flere gode tips her om å skrape og deretter polere. Barberblad kan være en mulighet. Er gelgoaten veldig porete og det har trukket seg inn må du nok bruke løsemidler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.