Jump to content

hjelp, får ikke start


Guest ona

Recommended Posts

:smash:  jeg har en 25 hk evinrude ht. den er en 93 mod, (tror jeg ) denne vil ikke starte uten start gass. har hørt at det ikke er smart å bruke for mye av det??  den går greit når jeg kjører men når jeg stopper den og lar den stå av noen timer etter at den er varm , må jeg til med start gass igjen.  noen her som har peiling på disse motorene ?? hva bør jeg gjøre. hjelp meg. vil ikke at båten skal ligge inne hele sesongen.

motoren yter dårlig og. iflg. katalogen på båten skal den med 15 hk gå i 25 kn, min er 25 og går i 23 kn. :(

har nye champion plugger i den. er ikke noen reodor felgen, så om du ikke bruker så mye tekniske begrep så skal jeg prøve meg på litt mekk

leste nettopp en annen post om trimming. er det noen mulighet for å få litt mer hest ut av den, nå går den så dårlig at det ikke går an å stå på vannski en gang

håper det er noen som kan hjelpe.

 

mvh eivind ona

Link to post
Share on other sites

Hei.

Her har du masse å ta tak i!

Kan du skru litt selv skal det ikke være noe problem å få start på moroa igjen.

Begynn i den enkleste enden med å skifte pluggene først.

Virker ikke dette er det vel bare å enten drenere forgassere eller å ta dem ut å gjøre reint.

Ta gjerne av bensinpumpa å se hvordan membranene i denne ser ut.

Er de sprukkne/slakke bør de skiftes.

Husk for all del å rengjøre bensifilteret både i tanken og på motoren.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Du bør unngå startgass på totaktere fordi den ikke inneholder smøring. Om motoren ikke får bensin av en eller annen grunn vil den gå litt på kun gassen og det er _ikke_ bra i lengden. Det går greit en skjelden gang om du er i knipe, men absolutt ikke til hverdags.

 

Anbefaler å begynne med å plukke fra hverandre forgasseren. Sjekk også coiler, pluggledninger og plugghetter. Mitt tips er at nåla ikke sitter ordentlig i nålesetet og lekker bensin når du pumper med belgen. Ta av det du må for å kunne se inn i forgasseren og sjekk om det renner bensin noe sted når du pumper (mens motoren ikke går).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...