Jump to content

Kva spec. må nettbrett til navigasjon ha?

Ask

Recommended Posts

Mulligan skrev On 17.6.2022 at 15.37:

Min iPad har ikke SIM-kort. Men den navigerer etter alt som finnes av GNSS.

Men da er det en iPad-modell som heter enten "Wifi + Cellular", "4G" eller "5G"? Dvs en modell som har integrert 4G/5G-modul. Det er kun modellene som har innebygget støtte for SIM-kort som har innebygget GPS. Man trenger ikke sette et SIM-kort i iPad, men GPS-støtten følger med 4G/5G-støtten. Har den ikke det siste innebygget så har den heller ikke det første innebygget. 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

zooper skrev On 17.6.2022 at 12.14:

Du vil tappe to enheter for strøm mye raskere. Sim i nettbrettet er praktisk på flere plan, og gjør deg også mindre sårbar. Et slikt simkort koster lommerusk om nettbrettet ditt har støtte for det. Har nettbrettet støtte for det blir det nesten tullete å ikke spandere på seg de tierne det koster ekstra for å få et tvillingsim til enheten.

Faxen skrev On 17.6.2022 at 13.10:

Et tvillingkort koster 29 per måned og 99,- i etablering. Dette på Norgesenergi.

Hei.

Takk for alle gode svar.

Eg har alt eit tvillingkort i ein eldre mobil. Ein mobil eg ikkje er så redd for å mista på sjøen.....

Det går visst ikkje å ha "trillingkort".

Eg trur eg går for Samsung Galaxy Tab S7 FE.

Ulempen ved å kjøpa frå nettbutikkar er vel at eg må setja opp nettbrettet sjølv (software).

Er det mykje pes for ein med appallergi?

Jeg er ganske noldus når det kommer til denne type ting. 

Likevel; 

Oppsett/overføring av apper fra min Samsung telefon og til Samsung nettbrett (S6 Lite) var like enkelt som å sette opp og overføre apper fra gammel til ny Samsung telefon.

Hvordan det blir hvis din telefon er fra eplehagen vet jeg ikke Men det er sikkert folk her inne som har gjort det også.

Redigert av nie (see edit history)
nie skrev 2 minutter siden:

Hvordan det blir hvis din telefon er fra eplehagen vet jeg ikke Men det er sikkert folk her inne som har gjort det også.

Det finnes verktøy for å flytte over endel data og brukerinfo fra eple til android og motsatt. Problemet er eventuelle apper man har kjøpt i det ene økosystemet. Man får ikke nødvendigvis overført kjøpet til det andre økosystemet, og så ender man med å måtte kjøpe på nytt.

Det var/er f.eks. sånn med Navionics-appen og kjøp av kart. Selv om man har appen i begge økosystemer så må man kjøpe kart to ganger, én gang for hver plattform. 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev for 14 timer siden:

Det er kun modellene som har innebygget støtte for SIM-kort som har innebygget GPS.

Jeg spikket litt fliser. Det dreier seg om en iPad Air med esim. Alle epledingser av nyere dato har det. Den har SIM luka i tillegg for å kunne bruke dual-sim med operatører som ikke tilbyr esim.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...