Jump to content

Hva gjør jeg feil når jeg vokser båten?

Grand Banks jr

Recommended Posts

Maskinen er alltid i bevegelse, i tillegg til at det er en DA maskin, med hastighetsregulering. Har i utgangspunktet sett meg ut disse padsene: https://www.mekster.no/turtle-polerrondell-bla-150-130x25-hex-cone-767104.html Men har ikke tid til å få dem nå.

@pipe, når du tørker over med Wipedown, hva bruker du da til å legge på og tørke av dette med? Microfiberklut? Hvor ofte bytter du klut?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

-morten- skrev On 17.6.2022 at 7.37:

Dere må legge beskyttelse etter gelcoatrens, hvis ikke varer det ikke lenge. Har brukt Meg med bra resultat men da må det gjøres i tre steg. Rens, Polering og beskyttelse!  Men det aller viktigste er at det er rent og fettfritt/smussfritt før man starter!

Purewax er jo beskyttelse etter one step compound? 

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

On 6/16/2022 at 8:56 PM, Dr Nelson said:

Kjøp deg voksen Collinite #845 og smør veldig tynt med en liten svamp (ikke i sirkler, men frem og tilbake). 

Vent 15min og dra over med ett mikrofiberhåndkle, og jeg skal love deg at denne voksen IKKE legger igjen noe skygger eller rester.
Og den holder hele sesongen.

+ den har UV filter! Stor fordel på båt!

Støtter opp om denne! La denne selv for noen uker siden etter anbefaling her inne og er hittill meget fornøyd!

Et lite tips med denne er å sette den i et varmt vannbad ca 10 minutter før påføring, slik at den blir enda lettere å legge.

Veldig enkel å buffe av også er min erfaring :thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...