Obn Startet 17.Juni.2022 Del på Facebook Startet 17.Juni.2022 (redigert) Hei! Tenker på å kjøpe en brukt Selva 9.9 Naxos 2-T, 2006-modell. Er det noen som vet om disse kan oppgraderes fra 9.9 til 15-20Hk? Ellers noen som kan si noe om kvalitet på disse Italia-produserte motorene? Redigert 17.Juni.2022 av Obn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 17.Juni.2022 Del på Facebook Svart 17.Juni.2022 (redigert) Hei. De kan justeres opp til 15, men vet ikke hvordan. Dette er rene italiensk-produserte motorer og er ikke kopi av Yamaha. Jeg har eid en slik motor og skal aldri ha en sånn igjen. Da kvaliteten er veldig dårlig sammenlignet med andre merker. Sammenligner den med Chrysler påhengsmotorer fra 70-tallet. For å nevne noe så ser det ut som startappratet er hentet fra Evinrude på 70/80-tallet. Jeg forsøkte å få tak i deler til den fra Frydenbø Marine som forhandlet disse motorene en gang i tiden, men da de sluttet med Selva solgte de hele delelageret sitt med deler for 2-takterne til en kar på Østlandet. Så mitt råd er kjøp noe annet enn Selva 2-takt. De Selva 4-takt som er basert på Yamaha er ok. Redigert 17.Juni.2022 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.