Jump to content

Bavaria 40 Vision 2008, erfaringer?

Bølgenblå

Recommended Posts

Hvor lang er en strikk? :-) Du kan sikkert finne brukte seil som er nyere til 30-50 båtpenger. Skal du ha nye seil kommer det helt ann på hva du er ute etter. Du finner en nyere og bedre kartplotter for 10000,- men den fungerer sannsynilgvis ikke med den radaren du har. Så da er spørsmålet hva behovet er. Men. Du kan fint ha mange fine sessonger med de seilene og den elektronikken som er der. Og så kan du bytte ut litt etterhvert.

Takk skal du ha, ja, jeg ser den og man må vel forvente oppdateringer underveis. Jeg siktet litt etter hvor mye jeg vil kunne tillate meg å be om i en diskusjon om pris. Har sendt melding til Yacht broker og må en tur til Larvik for å se båten. Da kan jeg sikker snakke litt med nuværende eier og se hvordan landet ligger. Takk for dine innspill! Mvh Mikael

Bølgenblå skrev for 16 timer siden:

Tusen takk, det skal jeg sjekke. Hvor mye vil du anslå oppgradering vil koste?

Har en bavaria 40 cruiser fra samme år. Litt om ca priser på diverse:

1) Seil, Dacron seil 35-40.000 per stk, laminat fra ca 50.000 per stk

2) Belg på verksted, 25-30.000.

3) Ny plotter, prisen på plotteren pluss ca 5.000 i seatalk converter og nytt seatalk ng nett (nmea2000). Usikker på hvor mye av det gamle utstyret du får brukt

4) Løpende rigg kan fint bli 15.000-20.000 hvis alt byttes med litt hjelp

5) Skroggjennomføringe (12 stk) 2-3.000 per stk hvis du skal får noen til å gjøre det

6) VInsjer koster fra ca 15.000 og oppover (40 size)

7) Rekkevire ca 7-8.000

Så ja, avhengig av tillstand så bør du ta høyde for det som evt trengs. Båten er ny nok til at intet trenger å være gjort og gammel  nok til at en del ting kan være tatt.

Men prut på prisen og så trengs jo ikke alt byttes samme år. Man skjønner fort å ikke bytte ting som virker hvis ikke det er en sikkerhetsting :-)

Flott båt. Folk sier mye om Bavaria, men etter å ha sett på mange nye båter nå siste tiden, så er jo kvalitet å finish inni veldig mye dårligere enn på disse 2000 tallet båten. Det virker i hvertfall sånn på meg.

NB: Motor virker å være 4-5 år gammel? Veldig lavt timeantall på en motor på en 14 år gammel båt. Blir jo fort +- 100 timer i året.

Redigert av Renzir (see edit history)
Chiefengineer skrev for 3 timer siden:

Hva er alle disse 12 skroggjennomføringene til? Er alle under vannlinja?

Ble 10 når jeg tenker meg om

Bad bak. 2xseptik og vann inn under vannlinjen. Dusj og vask ut over

Kjøkken vask ut over vannlinjen

Bad foran. 1xseptik og vann inn under vannlinjen, dusj og vask ut over. 

vann inn til motor via drev. Men den er annerledes

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...